Spis treści
Modele objęte akcją serwisową
W środę Kia poinformowała Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów o problemie dotyczącym modeli CEED PHEV oraz Xceed PHEV. Samochody te zostały wyprodukowane na Słowacji w okresie od 11 listopada 2019 r. do 14 sierpnia 2023 r. W Polsce akcja serwisowa obejmuje łącznie 2 320 pojazdów.
W tych modelach może dojść do zanieczyszczenia płytki drukowanej w hydraulicznym siłowniku sprzęgła, co stwarza ryzyko zwarcia elektrycznego. Taka sytuacja może prowadzić do pożaru w komorze silnika podczas jazdy. Właściciele tych pojazdów mogą zauważyć zapalenie się kontrolki ostrzegawczej HEV. Kia planuje powiadomić właścicieli o konieczności wizyty w autoryzowanej stacji obsługi (ASO) w celu inspekcji i ewentualnej wymiany siłownika sprzęgła hydraulicznego HCA oraz instalacji nowego bezpiecznika.
Problemy w modelu Picanto
Dodatkowo, akcja serwisowa obejmuje 40 samochodów Kia Picanto (kod modelowy SA), wyprodukowanych w Korei Południowej między 17 grudnia 2009 r. a 11 stycznia 2011 r. Te pojazdy są wyposażone w systemy ABS i ESC, które mogą ulec awarii, prowadząc do pożaru w komorze silnika.
W przypadku tych modeli, wyciek płynu hamulcowego może spowodować zwarcie elektryczne podczas użytkowania samochodu, co z kolei prowadzi do przeciążenia elektrycznego w module ABS.
Stan ten może spowodować pożar w komorze silnika, niezależnie od tego, czy pojazd jest zaparkowany, czy jest w ruchu - podkreśla producent.
Właściciele mogą zauważyć zapalenie się kontrolki MIL i/lub ABS, a także dym i zapach spalenizny wydobywający się z komory silnika oraz podzespołów HECU.
Działania naprawcze i wcześniejsze akcje
Właściciele samochodów objętych akcją serwisową zostaną poinformowani o konieczności wizyty w ASO Kia. Tam zostaną zainstalowane nowe bezpieczniki o małej pojemności, które mają na celu ograniczenie prądu roboczego w płytce obwodu elektrycznego HECU.
Warto przypomnieć, że w listopadzie Kia ogłosiła inne akcje serwisowe, które również dotyczyły ryzyka pożaru w komorze silnika. W tamtym czasie problem dotyczył ponad 34 tys. samochodów różnych modeli. Rzecznik Kia, Monika Krzesak, zapewniła, że właściciele pojazdów objętych kampanią będą mogli zgłosić się do ASO w dogodnym dla siebie terminie, a każdy użytkownik zostanie odpowiednio poinformowany o sytuacji. Autoryzowane stacje obsługi przygotowują się do przeprowadzenia niezbędnych napraw.
Źródło: PAP
