Popularny producent samochodów wzywa Polaków na akcję serwisową. Chodzi o 3 tys. pojazdów

Maciej Badowski
Opracowanie:
Kampanią naprawczą objęto z tego powodu blisko 3 tys. pojazdów na polskim rynku.
Kampanią naprawczą objęto z tego powodu blisko 3 tys. pojazdów na polskim rynku. Wojciech Wojtkielewicz/ Polska Press
KIA Polska po raz kolejny ogłasza akcję serwisową, tym razem dotyczącą modeli KIA Sportage wyprodukowanych na Słowacji między wrześniem 2022 a czerwcem 2023 roku. Problemy z pompą podciśnieniową mogą wpłynąć na bezpieczeństwo użytkowników.

Problemy z pompą podciśnieniową w KIA Sportage

KIA Polska poinformowała Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o potencjalnych problemach z pompą podciśnieniową w modelach KIA Sportage (kod modelowy NQ5). Samochody te zostały wyprodukowane na Słowacji w okresie od 8 września 2022 roku do 14 czerwca 2023 roku. Problemy mogą wystąpić z powodu uszkodzenia mechanicznego pompy, które jest wynikiem wysokiego momentu obrotowego podczas rozruchu silnika.

W rezultacie może być potrzebna zwiększona siła nacisku na pedał hamulca w trakcie hamowania. Ponadto, w niektórych sytuacjach, może zapalić się kontrolka ostrzegawcza silnika na zestawie wskaźników – poinformowano w komunikacie UOKiK.

Kampania naprawcza na polskim rynku

Na polskim rynku kampanią naprawczą objętych jest 2 795 pojazdów. Posiadacze tych samochodów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w autoryzowanej stacji obsługi KIA. Podczas wizyty zostanie przeprowadzona aktualizacja oprogramowania modułu sterowania silnikiem (ECM), co ma na celu zapobieżenie dalszym problemom z pompą podciśnieniową.

Informacji związanych z kampanią udziela KIA Polska Sp. z o.o., która zapewnia, że wszystkie działania serwisowe są podejmowane w trosce o bezpieczeństwo użytkowników pojazdów.

Wcześniejsze akcje serwisowe KIA

To nie pierwsza akcja serwisowa ogłoszona przez KIA w ostatnim czasie. W listopadzie i grudniu ubiegłego roku, KIA informowała o objęciu kampanią serwisową w Polsce ponad kilkunastu tysięcy aut tej marki. W tamtym przypadku problem dotyczył zagrożenia awarią hydrauliczno-elektronicznej jednostki sterującej HECU.

Podobnie jak w przypadku obecnej kampanii, KIA podjęła działania mające na celu zminimalizowanie ryzyka i zapewnienie bezpieczeństwa użytkownikom swoich pojazdów. Regularne akcje serwisowe są dowodem na to, że marka dba o swoich klientów i stara się szybko reagować na wszelkie potencjalne zagrożenia.

Źródło: PAP

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu