Prezes UOKiK wydał dwie decyzje zobowiązujące do zmiany praktyk przez firmy Agata Meble oraz Black Red White. Salony meblowe reklamowały się hasłami “Rabat na cały asortyment”. Promocje w sklepach BRW obowiązywała w styczniu, a w Agata Meble w lutym i marcu 2015 r. Według Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów sieci nie informowały jednak o tym, że nie wszystkie produkty są objęte promocją.
“W rzeczywistości, w salonach (...) klient nie mógł skorzystać z rabatu, gdy chciał kupić produkty objęte innymi promocjami. Ponadto, w obu reklamach brakowało odniesienia do regulaminów, które informowały o rzeczywistych warunkach” - informuje UOKiK.
Agata Meble oraz BRW dobrowolnie zobowiązały się do zrekompensowania strat konsumentom. Klienci, którzy zrobili zakupy w obu salonach w określonym terminie, otrzymają zwrot 10 proc. wartości towarów.
BRW to jedna z największych firm na Lubelszczyźnie. Jej siedziba mieści się w Biłgoraju, a jeden z salonów meblowych sieci działa w Lublinie przy ul. Diamentowej. Z kolei najbliższy sklep Agata Meble funkcjonuje przy ul. Jana Pawła II.
