Szkoci zamawiają w polskiej stoczni. W grę wchodzą innowacyjne jednostki

Agnieszka Kamińska
Opracowanie:
Promy będą obsługiwać połączenia między szkockimi wyspami, w tym w rejonie archipelagu Hebrydów.
Promy będą obsługiwać połączenia między szkockimi wyspami, w tym w rejonie archipelagu Hebrydów. mat. prasowe Caledonian Maritime Assets Limited
Remontowa Shipbuilding zbuduje elektryczne promy dla szkockiej spółki Caledonian Maritime Assets Limited (CMAL). Pierwsze gotowe jednostki mają trafić do armatora w 2027 r.

Spis treści

Remontowa Shipbuilding zbuduje siedem promów elektrycznych dla szkockiego armatora

Stocznia Remontowa Shipbuilding została wybrana przez szkockiego armatora Caledonian Maritime Assets Limited (CMAL) do realizacji prestiżowego kontraktu na budowę siedmiu promów elektrycznych.

"W konkurencyjnym przetargu, w którym uczestniczyło sześć zaproszonych stoczni z różnych krajów, nasza oferta uzyskała najwyższy wynik po dokładnej ocenie kryteriów technicznych i finansowych. To potwierdzenie naszych kompetencji, doświadczenia i innowacyjnego podejścia w budowie nowoczesnych jednostek pływających" - informuje gdańska stocznia Remontowa Shipbuilding.

W pierwszej fazie do przetargu stanęło 11 przedsiębiorstw, z których wyłoniono 6 firm. Oprócz polskiej stoczni, do przetargu zostały zaproszone jeszcze firmy z Turcji, Holandii, Anglii i Szkocji.

Promy (w pełni elektryczne, klasy Loch, o długości ok. 50 metrów) będą obsługiwać połączenia między szkockimi wyspami, w tym w rejonie archipelagu Hebrydów.

- Naszym obowiązkiem jest przestrzeganie procedury zamówień publicznych dla Szkocji i wyznaczenie stoczni zdolnej do produkcji wysokiej jakości statków, które zaspokoją potrzeby mieszkańców wysp, ale także zapewnią najlepszą wartość dla finansów publicznych. Jesteśmy pewni umiejętności Remontowej, z którą współpracowaliśmy już wcześniej przy dostawie promu MV Finlaggan w 2011 roku – stwierdził Kevin Hobbs, dyrektor generalny CMAL, cytowany w komunikacie.

Stocznia zamierza wziąć udział w przetargu dotyczącego drugiej fazy projektu

Stocznia planuje dostarczyć pierwsze promy w 2027 r. Natomiast jeszcze w tym roku CMAL rozstrzygnie przetarg na dostawę trzech kolejnych jednostek w drugiej fazie projektu. Remontowa Shipbuilding podała, że weźmie udział w tym przetargu.

Wartość kontraktu to ok. 175 mln funtów

Remontowa Shipbuilding wygrała w przetargu, umowa zostanie zawarta po upływie 10-dniowego okresu, w którym konkurenci biorący udział w przetargu mają prawo do zaskarżenia decyzji CMAL (tzw. klauzula standstill). Wartość kontraktu to ok. 175 mln funtów.

CMAL jest właścicielem 26 portów i infrastruktury portowej na zachodnim wybrzeżu Szkocji. Do spółki należy obecnie 37 promów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu