Modernizacja sieć dróg krajowych
W ramach remontu czterech odcinków dróg, opolski oddział generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad położył łącznie prawie 12 kilometrów nowej nawierzchni.
- Zaplanowane na ten rok w naszym regionie prace, które rozpoczęły się we wrześniu prace dobiegły już końca - mówi Agata Andruszewska z opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Inwestycje obejmowały wymianę warstwy wiążącej i ścieralnej oraz odtworzenie oznakowania poziomego.
Remonty przeprowadziło dwóch wykonawców. Na DK38, na odcinku 2,9 km pomiędzy Pawłowiczkami i Reńską Wsią było to konsorcjum firm: ADAMIETZ oraz Przedsiębiorstwo Drogowe Trakt. Wartość kontraktu to 3 455 265,69 zł.
- Z kolei trzy pozostałe odcinki odnowił STRABAG Infrastruktura Południe - dodaje Agata Andruszewska.
Koszt remontu 4 km DK11 pomiędzy Byczyną i Biskupicami wyniósł 5 467 345,12 zł.
Prace na dwóch odcinkach, Łukowice Brzeskie – Brzeg na DK39 (4,1 km) oraz Brzeg – Pawłów na DK94 (1,2 km), zrealizowano za kwotę 9 365 078,29 zł.
Zadania wykonane w ostatnich latach
W latach 2020-2022 GDDKiA w Opolu wykonała remonty na odcinkach dróg o łącznej długości nieco ponad 21 km.
Nowe nawierzchnie położone zostały m.in. na:
- obwodnicy Kluczborka w ciągu DK11,
- DK38 2 Pawłowiczkach,
- DK38 pomiędzy Baborowem i Ucieszkowem,
- DK38 pomiędzy Nowymi Gołuszowicami a Głubczycami DK38,
- obwodnicy Lubrzy na DK40,
- DK40 pomiędzy Starymi Kotkowicami i Biedrzychowicami,
- DK45 Długomiłowicach,
- DK45 pomiędzy Mechnicą i Stradunią,
- DK45 pomiędzy Ligotą Krapkowicką i Żywocicami,
- DK94 pomiędzy Karczowem i Opolem.
