I to od ich oceny zależy oferta sklepów Tesco.
"Klub Ekspertów Tesco" to internetowy serwis funkcjonujący już od września 2013 roku. Zamknięta społeczność panelistów dotychczas wypowiadała się m.in. o wyglądzie projektowanych opakowań przypraw, dań gotowych czy tabletek do zmywarek marki Tesco. Klienci oceniali także gazetki promocyjne i dzielili się uwagami odnośnie przyszłych zmian na stoiskach sklepów. Najciekawsze spośród badań dotyczą produktów, które wkrótce mają dołączyć do oferty Tesco oraz tych ze zmienianymi opakowaniami. Dodatkowo, Tesco prosi klientów o ocenę nowych oznaczeń promocyjnych w sklepach czy kampanii marketingowych. Ale paneliści pytani są także m.in. o ocenę sytuacji ekonomicznej czy swoje zwyczaje zakupowe. Dzięki temu sieć może przygotować ofertę lepiej "skrojoną" pod potrzeby klientów.
Czytaj też: Chcesz zostać testerem nowych produktów Biedronki?
Pierwszym krokiem budowania społeczności Ekspertów było wysłanie indywidualnych zaproszeń do klientów, którzy regularnie robią zakupy w sklepach sieci, czego potwierdzeniem było aktywne uczestnictwo w programie Clubcard. Dziś liczba internetowych panelistów sięga kilku tysięcy.
- Zależy nam na przeprowadzaniu badań, które dadzą jasne odpowiedzi na pytania, jakie sobie stawiamy - mówi Michał Sikora z biura prasowego Tesco. - Dlatego też przeprowadzamy selekcję i korzystamy z pomocy wybranych klientów. Cenne są dla nas uwagi ludzi młodych oni najlepiej rozpoznają przyszłe mody i trendy" . W badaniach, poza liczną grupą klientów, biorą także udział pracownicy. Firma wykorzystuje w tym celu wewnętrzny serwis internetowy. Z kolei krótkimi komentarzami na temat wybranych produktów Tesco podzielić się może każdy z nas, zostawiając swoją opinię na stronie tesco.pl/produkty-tesco.
"Klub Ekspertów Tesco" wpisuje się w coraz popularniejszą ideę tzw. co-creation, czyli współtworzenia marki i produktów przez klientów. Tesco pozytywnie ocenia pierwsze miesiące działania platformy. "Klienci chętnie biorą udział w proponowanych im badaniach. Mówią nam, iż to dla nich wielka frajda, a niekiedy wręcz wyróżnienie, iż mogą decydować o ofercie firmy, w imieniu milionów jej klientów" - podsumowuje Michał Sikora. Są już pierwsze efekty pracy "Klubu Ekspertów" klienci zadecydowali o wyborze świątecznych haseł reklamowych sieci. Z kolei za kilka miesięcy pojawią się w sprzedaży pierwsze produkty w zmienionych opakowaniach, których projekty były oceniane i wybierane przez panelistów.
Źródło: Informacja prasowa Tesco
