Innowacyjne podejście do zarządzania cyklami życia naczep
ReTrailer ma na celu zarządzanie pełnym cyklem życia naczep ciężarowych, od ich produkcji, przez różne fazy eksploatacji, aż po wycofanie z rynku i odpowiednią utylizację. To podejście wspiera zasady gospodarki o obiegu zamkniętym, co oznacza dążenie do maksymalizacji wykorzystania zasobów oraz minimalizacji odpadów.
Dzięki tej strategii, firmy transportowe mogą optymalizować koszty związane z zarządzaniem flotą, jednocześnie przyczyniając się do zrównoważonego rozwoju oraz ochrony środowiska. Grupa Wielton, poprzez ReTrailer, stawia na nowoczesne rozwiązania, które łączą ekologię z opłacalnością, co jest kluczowe w dzisiejszych realiach rynkowych.
Kompleksowa renowacja naczep
ReTrailer oferuje pełną renowację naczep wszystkich producentów, co pozwala na przywrócenie im pełnej sprawności oraz estetyki, a także wydłużenie cyklu ich życia nawet o kolejne 6 lat. W procesie renowacji odnawiane są kluczowe elementy, takie jak nadwozia, podłogi, ramy, osie, układ hamulcowy, opony i felgi.
Jednak nie wszystkie elementy mogą być odnowione. W takich przypadkach konieczna jest wymiana zawieszenia, układu elektrycznego oraz układu pneumatycznego. Dzięki temu naczepy zyskują nowe życie, co przyczynia się do redukcji śladu węglowego produkowanego przez transport.
– Zdając sobie sprawę jak istotna w obliczu zmieniającego się świata jest dbałość o środowisko oraz z jakimi wyzwaniami ekonomicznymi mierzą się w ostatnim czasie firmy przewozowe, zdecydowaliśmy się na poszerzenie skali naszej działalności o gruntowną renowację naczep. Spółka ReTrailer po przeprowadzeniu audytu technicznego nie tylko przeprowadzi kompleksową renowację elementów, ale i wymianę potrzebnych części – mówi Paweł Szataniak, Prezes Zarządu Grupy Wielton.
– Poprawiając stan oraz wygląd używanego pojazdu wykorzystując potencjał każdego elementu, zyska on nowe, dłuższe życie oraz przyczyni się do redukcji śladu węglowego produkowanego przez transport – dodaje.
Ekologiczne i ekonomiczne rozwiązania dla przewoźników
ReTrailer odpowiada na wyzwania współczesnych przewoźników, oferując nie tylko znaczące oszczędności, ale także certyfikowane redukcje emisji CO₂. To szczególnie ważne dla świadomych klientów, którzy poszukują rozwiązań łączących ekologię z opłacalnością.
– Hasła takie jak redukcja CO₂ i zrównoważony rozwój są często powtarzane na rynku, ale rzadko idą za nimi realne, ekonomiczne rozwiązania. Naszą ambicją jest dostarczenie produktu, który łączy ekologię z opłacalnością. W dzisiejszych realiach przewoźnicy, by móc zredukować koszty i zwiększać konkurencyjność, szukają rozwiązań, które umożliwią wydłużenie życia taboru – mówi Bartosz Budnicki, CEO ReTrailer.
– ReTrailer odpowiada na te wyzwania, oferując nie tylko znaczące oszczędności, ale także certyfikowane redukcje emisji CO₂ dla świadomych klientów – wskazuje.
Szerokie portfolio usług
Spółka oferuje szerokie portfolio w pełni sprawnych naczep używanych oraz naczep po renowacji, jak i usługi odnowienia pojazdów klientów. Dzięki tym rozwiązaniom przewoźnicy zyskują nie tylko możliwość optymalizacji kosztów związanych z eksploatacją floty, ale także dostęp do nowoczesnych, wydajnych i bezpiecznych jednostek transportowych.
– Dziś klienci oczekują niezawodnej i sprawnej przestrzeni ładunkowej, opartej nie tylko na nowych pojazdach. Potwierdzają to pierwsze zakupy i zamówienia w ReTrailer. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom partnerów biznesowych, oferujemy fabryczną renowację naczep wszystkich wiodących marek i typów – nie tylko produktów Grupy Wielton – podkreśla Budnicki.
O Grupie Wielton
Grupa Wielton należy do grona trzech największych producentów naczep, przyczep i zabudów samochodowych w Europie oraz dziesięciu największych producentów w tej branży na świecie.
Podmiotem dominującym w grupie Wielton jest Wielton S.A. notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W 2015 r. Grupa nabyła wiodące włoskie marki Viberti i Cardi oraz francuską spółkę Fruehauf. W maju 2017 r. Grupa Wielton przejęła niemiecką spółkę Langendorf, dzięki czemu poszerzyła swoją ofertę m.in. o specjalistyczne pojazdy do przewozu szkła i prefabrykatów betonowych. Przejęcie spółki Lawrence David we wrześniu 2018 r. pozwoliło wzbogacić ofertę Grupy o kolejne unikalne pojazdy. Na szczególną uwagę zasługują zabudowy typu home delivery oraz bezsłupkowe naczepy kurtynowe. Z kolei przejęcie spółki Guillén Desarrollos Industriales w 2021 r. umożliwiło rozszerzenie działalności Grupy o kolejny ważny rynek – Hiszpanię.
źródło: PAP