Dekarbonizacja największym wyzwaniem dla transportu drogowego

Maciej Badowski
Opracowanie:
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Obecnie, największym wyzwaniem w transporcie drogowym jest dekarbonizacja, co potwierdza raport „Transport drogowy w Polsce 2024 -2025” opracowany przez Związek Pracodawców Transport i Logistyka Polska. W odpowiedzi na te wyzwania, Targor-Truck zamierza zwiększyć zaangażowanie w rozwój zrównoważonej sieci transportowej w oparciu o LNG i BioLNG.

Dekarbonizacja transportu ciężkiego

– W Targor-Truck, przyszłość dekarbonizacji transportu ciężkiego wyznacza napęd skroplonym gazem, LNG i BioLNG. To dziś najbardziej efektywna kosztowo a jednocześnie najszybsza we wdrożeniu i najbardziej skuteczna metoda prowadząca do nisko- i zeroemisyjności. Jako jeden z największych polskich przewoźników dysponujących własną flotą ciągników siodłowych zasilanych skroplonym gazem ziemnym i biogazem, przy wsparciu dobrze przygotowanego zespołu kierowców, będziemy zwiększać zaangażowanie w dostarczanie klientom ekologicznych rozwiązań transportowych, a tym samym wspierać ich cele środowiskowe – zapowiada Agnieszka Wierzbowska, dyrektor zarządzająca Targor-Truck.

W 2019 r. firma zakupiła 30 nowych ciągników siodłowych IVECO S-Way Natural Power, natomiast w ubiegłym roku zamówiła kolejnych 15. To oznacza, że już wkrótce 150 z 300 samochodów własnych we flocie Targor-Truck będzie napędzanych paliwem gazowym.

– Co warto podkreślić, inwestując w rozwój nowoczesnej floty jednocześnie inwestujemy w komfort i bezpieczeństwo pracy naszych kierowców. Zamawiane pojazdy wyposażone są w ergonomiczne, specjalnie zaprojektowane kabiny, z innowacyjnymi na rynku rozwiązaniami, które ułatwiają prowadzenie i spełniają potrzeby kierowców, w trasie i podczas odpoczynku – mówi Wierzbowska.

Targor-Truck prowadzi też własną, całodobową stację paliw LNG/CNG w Ostrołęce, która jest jedyną stacją paliw w regionie północno-wschodniej Polski, gdzie można zatankować skroplony gaz ziemny.

O Targot- Truck

Targor- truck to jeden z największych dostawców zeroemisyjnego transportu drogowego towarów w Polsce, działający nieprzerwanie od 50 lat. Firma specjalizuje się w zeroemisyjnym transporcie drogowym towarów, który stanowi element polityki EU i zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw.

W skład floty Targor-Truck wchodzi 300 pojazdów ciężarowych własnych, z czego 150 napędzanych jest LNG i BioLNG oraz 400 pojazdów podwykonawców. Łącznie flota Targor liczy ok. 700 aut.

Zasięg działalności Targor-Truck obejmuje kraje takie jak Polska, Niemcy, Francja, Hiszpania, Włochy, Austria, Węgry, Czechy, Słowacja, Słowenia, kraje Beneluxu (Belgia, Holandia), Szwajcaria. Targor-Truck ma swoją siedzibę w Ławach k. Ostrołęki, a także 7 oddziałów w: Tomaszowie Maz., Wrześni, Elblągu, Krakowie, Sosnowcu, Bydgoszczy oraz jeden zagraniczny - w Niemczech. Firma zatrudnia blisko 500 osób, w tym 350 zawodowych kierowców.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu