Od 2024 r. do marca br. firma zainwestowała około 22 mln USD w tabor kolejowy przeznaczony do przewożenia zboża na eksport . Na własnych wagonach firma zrealizowała pierwsze załadunki już w sierpniu ubiegłego roku.
- Ta flota wagonów pozwoli nam w dużej mierze zrezygnować z korzystania z dzierżawionych wagonów do transportu zboża do portów, ponieważ szacujemy, że po jej uruchomieniu będziemy w stanie przetransportować do 80 proc. rocznego wolumenu uprawianego zboża przy użyciu własnych wagonów, zapewniając pewność terminowej realizacji kolejowego komponentu logistyki eksportowej i znacznie oszczędzając na transporcie - powiedział Oleksandr Wierżihowskij, prezes IMC.
Jak wyjaśnia spółka własny tabor kolejowy to istotne wydarzenie, gdyż IMC jest zorientowana na eksport, dwa z trzech uprawianych przez nią rodzajów roślin (pszenica ozima i kukurydza) są w pełni sprzedawane na rynki zagraniczne.
- Najbardziej optymalnym kanałem eksportu jest transport kolejowy do portów z dalszą dostawą do odbiorcy końcowego drogą morską. W związku z tym co miesiąc spółka transportuje koleją średnio 60-70 tysięcy ton zboża do portów. Posiadanie własnej floty wagonów pozwala na wygenerowanie znaczących oszczędności w tym obszarze – czytamy w materiale.
IMC jest zintegrowaną grupą rolniczą działającą na terenie Ukrainie. Jej główne kierunki działalności to: produkcja płodów rolnych (kukurydza, pszenica, słonecznik) oraz magazynowanie płodów rolnych. IMC posiada bank ziemi o powierzchni 120 tys. ha w regionie Połtawy, Czernichowa i Sumy. Spółka została założona w 2007 r. W 2023 r. IMC wypracowała przychody o wartości 139,5 mln USD.
IMC jest jedną z 10 największych firm rolniczych Ukrainy. W maju 2011 r. spółka przeprowadziła ofertę publiczną akcji i zadebiutowała na GPW.
