Trzy czwarte Polaków robi zakupy online co najmniej raz w miesiącu. Co najchętniej kupujemy?

OPRAC.:
Leszek Rudziński
Leszek Rudziński
75 proc. Polaków zamawia produkty w sieci przynajmniej raz w miesiącu.
75 proc. Polaków zamawia produkty w sieci przynajmniej raz w miesiącu. Arkadiusz Dembinski/Polskapresse
Obecnie 75 proc. osób zamawia produkty online co najmniej raz w miesiącu, w tym 27 proc. kupuje w ten sposób co najmniej raz w tygodniu – wynika z najnowszego badania CBRE. Najczęściej zamawiamy ubrania, sprzęt RTV i AGD oraz kosmetyki i perfumy.

Z najnowszego badania firmy doradczej CBRE wynika, że trzy czwarte (75 proc.) Polaków zamawia produkty w sieci przynajmniej raz w miesiącu.

Grupą najchętniej wydającą pieniądze w internecie są osoby w wieku 25-44 lata, wśród których aż około 86 proc. kupuje z taką częstotliwością.

Spośród wszystkich respondentów 13 proc. zakupy online robi co najmniej 2-3 razy w tygodniu, a 14 proc. raz w tygodniu. Warto przy tym zwrócić uwagę na młodych do 24. roku życia – wśród nich już co czwarta osoba co najmniej raz w tygodniu kupuje online.

Z kolei jedna piąta Polaków (21 proc.) buszuje po internetowych sklepach rzadziej niż raz na miesiąc, a 4 proc. wcale nie robi zakupów online.

W sieci kupujemy ubrania, sprzęt RTV, kosmetyki i perfumy

Zapytani przez CBRE respondenci najczęściej przez internet kupują ubrania - deklaruje tak 58 proc. z nich. Są to głównie osoby w wieku 25-44 lata i kobiety, wśród których 69 proc. zamawia odzież online. Spośród mężczyzn przyznało tak 46 proc.

Na drugim miejscu najchętniej kupowanych produktów w sieci jest sprzęt RTV/AGD - 45 proc. wskazań. Częściej kupują go mężczyźni (57 proc.) niż kobiety (37 proc.). W pierwszej trójce znajdują się także kosmetyki i perfumy, które online zamawia 4 na 10 respondentów.

Przez internet chętnie kupujemy również artykuły przemysłowe, takie jak środki czystości (37 proc.), książki i płyty (36 proc.) oraz zabawki dla dzieci (27 proc.).

Pandemia i wojna przyczyniły się do rozwoju zakupów online

Do rozwoju zakupów w sieci przyczyniła się pandemia i związane z tym zamknięcie sklepów stacjonarnych oraz wojna za naszą wschodnią granicą.

Obecnie 29 proc. osób deklaruje, że częściej zamawia online produkty, niż przed pojawieniem się COVID-19 i atakiem Rosji na Ukrainę. Nieco częściej dotyczy to kobiet (30 proc. wobec 28 proc. mężczyzn).

Natomiast ponad połowa respondentów (56 proc.) twierdzi, że oba doświadczenia nie miały w ich przypadku wpływu na częstotliwość internetowych zakupów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Apple

Apple MacBook Pro 13,3"/M2/8GB/256GB/macOS Space Gray (MNEH3ZEA)

26 649,72 zł6 220,99 zł-77%
miejsce #2

ASUS

Asus E510 15,6"/N4020/4GB/128GB/Win11 (E510MA-BR580WS)

2 155,95 zł1 299,00 zł-40%
miejsce #3

Apple

Apple MacBook Pro 16,2"/M1 Pro/16GB/512GB/MacOS (MK183ZEA)

16 499,00 zł11 699,99 zł-29%
miejsce #5

Acer

Acer Aspire 3 15,6"/i5/8GB/512GB/Win10 (NX.ADUEP.001)

2 090,00 zł1 999,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Jak ważna jest technologia i bezpieczeństwo w pracy zdalnej

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Małgorzata
Lubię online zakupy robić. Teraz zamówiłam iRobota a wcześniej prostownice, bo stara się spaliła. Jedynie zakupów spożywczych nie robię online, bo nie lubię.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu
Dodaj ogłoszenie