Tu nie chodzi o ich majątek, ale o to, jakie budzą zainteresowanie w społeczeństwie. Mamy wyniki niecodziennego rankingu ludzi biznesu

Jerzy Mosoń
Jerzy Mosoń
Wideo
od 16 lat
Jaka strategia budowania marki jest lepsza: „nieważne co, byle mówili”, czy „metoda na powabną, tajemniczą pannę”? To pierwszy dylemat, przed którym staje osoba pragnąca wykreować swój biznes. Poznaliśmy wyniki rankingu, który w rozstrzygnięciu tej kwestii może okazać się niezwykle pomocny.

Spis treści

Instytut Przywództwa publikuje wyniki rankingu, którego celem jest pokazanie, jak duże zainteresowanie wśród internautów budzą poszczególni przedsiębiorcy. Okazuje się, że istnieje silna korelacja między zainteresowaniem użytkowników sieci a kwestią prywatności ludzi biznesu. Czy zatem lepiej chować się przed mediami, czy może wskazane jest raczej intensywna współpraca? Chyba już znamy odpowiedź.

Internauci wskazali zwycięzców. Wiadomo, kim się interesują się najbardziej

Tomasz Biernacki jest najczęściej poszukiwanym polskim przedsiębiorcą w internecie. O właściciela sieci Dino pytano w wyszukiwarce Google w trzech pierwszych kwartałach 2023 roku średnio ponad 27 tys. razy miesięcznie – wynika z badania przeprowadzone przez Instytut Przywództwa. Na drugim miejscu znalazł się Rafał Brzoska, prezes InPostu, z ponad 22 tys. zapytań miesięcznie. Trzecie miejsce z wynikiem średnio ponad 18 tys. zapytań w miesiącu zajęli ex aequo Dominika Kulczyk, główna akcjonariuszka Polenergii, oraz Michał Sołowow, właściciel m.in. Synthosu.

Pierwszy stroni od mediów. Pozostałe osoby z podium to ich ulubieńcy

Pierwsze miejsce w rankingu zainteresowania internautów zajął Tomasz Biernacki, właściciel sieci Dino, znany m.in. z tego, że stroni od mediów. Ale dwa kolejne miejsca zajęły osoby tak popularne w mediach, że niemal wyskakują z ekranów smartfonów czy komputerów. O czym to może świadczyć?

– Pierwsze miejsce w naszym zestawieniu stanowi duże zaskoczenie – mówi Piotr Gąsiorowski, prezes Instytutu Przywództwa oraz organizator polskiej edycji międzynarodowej konferencji Global Leadership Summit. – Okazuje się, że najbogatszy polski przedsiębiorca jest jednocześnie najbardziej tajemniczy – kontynuuje.

Drugie miejsce z liczbą zapytań o ponad 20 proc. mniejszą zajmuje Rafał Brzoska. Przedsiębiorca nazywany „królem paczkomatów” jest częstym gościem mediów, w których chętnie opowiada o swoim biznesie.

– Rafał Brzoska jest przeciwieństwem Tomasza Biernackiego. Twórca sieci paczkomatów aktywnie komunikuje w mediach, dzieli się informacjami na portalach społecznościowych. Na przykładzie tych dwóch przedsiębiorców widzimy zupełnie inne style prowadzenia biznesu – oba skuteczne – komentuje Piotr Gąsiorowski.

W pierwszej dziesiątce zestawienia znaleźli się również Sebastian Kulczyk i Sobiesław Zasada (9,9 tys. zapytań/miesiąc). Kolejne miejsca zajęli Grażyna Kulczyk i Michał Świerczewski (8,1 tys.). Pierwszą dziesiątkę zamykają natomiast Zbigniew Jakubas i Rafał Sonik (6,6 tys.), a tuż za nimi uplasowali się Jerzy Starak i Paweł Marchewka (4,4 tys.).

Markę biznesową łatwiej wykreuje osoba powszechnie znana

Dla liderów biznesu duża rozpoznawalność jest często narzędziem ułatwiającym prowadzenie biznesu. Swoją marką osobistą promują oni własne inicjatywy biznesowe. Liderzy biznesu stają się nieformalnymi rzecznikami prasowymi swoich firm. – Polscy liderzy biznesu bez kompleksów prowadzą działalność w zachodnim stylu, gdzie od wielu lat przedsiębiorcy są twarzami swoich inicjatyw. Wystarczy wymienić Richarda Bransona, założyciela koncernu Virgin, czy też Elona Muska, który swoją osobą firmuje stworzone przez siebie przedsiębiorstwa, takie jak Tesla czy SpaceX. Można powiedzieć, że są oni niejako biznesowymi celebrytami – podsumowuje Gąsiorowski.

Tych liderów zobaczymy niebawem w Krakowie i w Warszawie

Warto przy okazji przypomnieć, że o tym jak kształtować w sobie lidera, który inspiruje innych do działania, będzie mowa w czasie konferencji Global Leadership Summit, która odbędzie się w dniach 17-18.11.2023 w Krakowie oraz 24-25.11.2023 w Warszawie. Na spotkaniu pojawią się mi.n. Pat Gelsinger, CEO Intela oraz Condoleezza Rice, była sekretarz stanu w administracji Prezydenta George`a W. Busha.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu