Na kolejnych miejscach znalazły się internetowe porównywarki ubezpieczeń (13,6 proc.), serwis www banku (9,6 proc.), aplikacja mobilna banku (8,3 proc.) oraz aplikacja ubezpieczyciela (6 proc.).
Kanały cyfrowe przy zakupie polis wybiera więc blisko dwie trzecie turystów (60,8 proc.).
Polacy, wyjeżdżając na zimowy urlop za granicę, z wyprzedzeniem kupują ubezpieczenie turystyczne. Blisko co drugi podróżny (45,5 proc.) nabywa polisę już na dwa tygodnie przed opuszczeniem kraju, a 47,5 proc. kilka dni przed wyjazdem.
Zaledwie 6,6 proc. odkłada zakup polisy na ostatnią chwilę – wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie firmy Aviva.
Posiadanie polisy turystycznej zadeklarowało ponad 80 proc. ankietowanych wyjeżdżających zimą za granicę, co świadczy o wysokim poziomie świadomości.
Zakup z wyprzedzeniem jest korzystny, bo pozwala spokojnie wybrać polisę dostosowaną do potrzeb.