Na kolejnych miejscach znalazły się internetowe porównywarki ubezpieczeń (13,6 proc.), serwis www banku (9,6 proc.), aplikacja mobilna banku (8,3 proc.) oraz aplikacja ubezpieczyciela (6 proc.).
Kanały cyfrowe przy zakupie polis wybiera więc blisko dwie trzecie turystów (60,8 proc.).
Polacy, wyjeżdżając na zimowy urlop za granicę, z wyprzedzeniem kupują ubezpieczenie turystyczne. Blisko co drugi podróżny (45,5 proc.) nabywa polisę już na dwa tygodnie przed opuszczeniem kraju, a 47,5 proc. kilka dni przed wyjazdem.
Zaledwie 6,6 proc. odkłada zakup polisy na ostatnią chwilę – wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie firmy Aviva.
Posiadanie polisy turystycznej zadeklarowało ponad 80 proc. ankietowanych wyjeżdżających zimą za granicę, co świadczy o wysokim poziomie świadomości.
Zakup z wyprzedzeniem jest korzystny, bo pozwala spokojnie wybrać polisę dostosowaną do potrzeb.
– Ustalenie zakresu i wysokości sum ubezpieczenia jest mocno powiązane z celem i charakterem naszego wyjazdu. Nie ma jednej podstawowej zasady co do wyboru zakresu ochrony – jest to kwestia indywidualna, uzależniona od potrzeb w danym momencie. Można jednak wyodrębnić pewne podstawy zakresu ubezpieczenia, które ochronią nas w trudnych sytuacjach. Dla przykładu rodzina z 2 dzieci w wieku szkolnym wyjeżdzająca w Alpy na narty powinna zadbać, aby zakres wykupionej przez nich polisy turystycznej zawierał: ubezpieczenie kosztów leczenia zagranicą wraz z assistance, następstwa nieszczęśliwych wypadków oraz OC w życiu prywatnym. Dodatkowo zakres ochrony należy rozszerzyć o uprawianie sportów zimowych. W ofertach ubezpieczycieli dostępne są też inne dodatki, jak np. ubezpieczenie sprzętu sportowego, bagażu, opóźnienie lotu, ale ich wybór powinien wynikać z potrzeby klienta. Przy wyjeździe w polskie góry można zrezygnować z kosztów leczenia i skoncentrować się na OC i NNW, należy jednak pamiętać, że przy kosztach leczenia zazwyczaj łącznie występuje assistance, w ramach którego organizowane są np. akcje ratownicze i transporty medyczne. W Avivie przy zakupie ubezpieczenia podróżnego udostępniamy klientom możliwość ubezpieczenia mieszkania lub domu na czas wyjazdu – komentuje Małgorzata Skibińska, dyrektor działu rozwoju produktów i underwritingu indywidualnego w Avivie.
Z badania przeprowadzonego na zlecenie Avivy wynika, że polisy turystyczne Polacy najchętniej kupują w agencji ubezpieczeniowej lub u agenta (38,5 proc. wskazań) oraz poprzez stronę www ubezpieczyciela (23,3 proc.).