Wyjeżdżasz na ferie zimowe i nie masz sprzętu? Sprawdź co bardziej się opłaca: zakup czy wynajem. Na rynku pojawił się nowy trend

Redakcja Strefy Biznesu
PAP
Opracowanie:
Nawet 7 na 10 Polaków deklaruje uprawianie sportów zimowych. Okazuje się, że liczba zwolenników wypożyczania sprzętu jest niewiele mniejsza niż grono osób skłonnych do kupowania sprzętu.
Nawet 7 na 10 Polaków deklaruje uprawianie sportów zimowych. Okazuje się, że liczba zwolenników wypożyczania sprzętu jest niewiele mniejsza niż grono osób skłonnych do kupowania sprzętu. Wojciech Matusik/ Polska Press
Wynajem sportowego sprzętu zimowego jako lepsze rozwiązanie wybrałoby 43 proc. ankietowanych, podczas gdy gotowość kupna zadeklarowało 49 proc. respondentów w badaniu BIG InfoMonitor i Gleevery. – Wielu użytkowników dopiero uczy się, że mogą korzystać ze sprzętu niekoniecznie będąc jego właścicielami – mówi Wojciech Rokosz, prezes Plenti. – Dostrzegamy też, że się to opłaca – dodaje.

Spis treści

Ferie zimowe 2024. Sprzęt sportowy lepiej kupić czy wypożyczyć?

Badanie „Polacy a ekonomia współdzielenia" zrealizowane dla BIG InfoMonitor i Gleevery, pokazało, że liczba zwolenników wypożyczania zimowego sprzętu sportowego jest „niewiele mniejsza" niż osób skłonnych do jego kupowania. Autorzy opracowania zwrócili uwagę, że gotowość zakupu zadeklarowało 49 proc. respondentów, a wynajem jako lepsze rozwiązanie wskazało 43 proc. ankietowanych.

Według autorów badania idea współdzielenia staje się „coraz bardziej znaczącym" trendem konsumenckim, a przedsiębiorcy, także ci związani z segmentem sportów zimowych, powinni częściej uwzględniać go w swoich strategiach biznesowych. Z kolei zgodnie z badaniem triverna.pl, nawet 7 na 10 Polaków deklaruje uprawianie sportów zimowych.

– To znacząca liczba potencjalnych klientów dla przedsiębiorców prowadzących wyciągi narciarskie, zimowe ośrodki rekreacyjne oraz sprzedawców specjalistycznego sprzętu, takiego jak narty, deski, łyżwy, sanki, kombinezony i różnorodne akcesoria – wskazano.

Sprzęt wolimy wypożyczać ze względu na oszczędność miejsca i pieniędzy.
Na liście korzyści z wynajmowania sprzętu zamiast jego zakupu, badani najczęściej wskazują oszczędności finansowe oraz oszczędność... miejsca. BIG InfoMonitor

Wypożyczalnie sprzętu sportowego. To wybierają Polacy

Według danych BIG InfoMonitor w przypadku sprzętu turystycznego 58 proc. osób wynajęłoby go tradycyjnie, czyli w specjalistycznych punktach, czy w sklepach stacjonarnych. 55 proc. poszukujących czegoś do wypożyczenia chętniej wybiera opcję on-line, aplikację czy sklep internetowy, a 48 proc. robi to czasem stacjonarnie, a czasem przez internet.

– Wielu użytkowników dopiero uczy się, że mogą korzystać ze sprzętu niekoniecznie będąc jego właścicielami – mówi Wojciech Rokosz, prezes Plenti. – Dostrzegamy też, że się to opłaca – dodaje.

Na liście korzyści z wynajmowania sprzętu zamiast jego zakupu, badani najczęściej wybierali oszczędności (29 proc. odpowiedzi). – 22 proc. badanych zwróciło uwagę, że rozwiązanie, to daje też elastyczność, bo można czegoś używać tylko wtedy, gdy faktycznie się tego potrzebuje – zauważono.

Jednocześnie dodano, że 21 proc. ankietowanych osób docenia natomiast oszczędność miejsca, które byłoby potrzebne do przechowywania np. nart czy deski, a kolejnych 16 proc. ankietowanych zauważa, że nie będzie musiało martwić się konserwacją.

Ekonomia współdzielenia coraz popularniejszym rozwiązaniem

Ponadto część badanych dostrzega również takie pozytywy najmu jak ograniczanie konsumpcjonizmu (12 proc.) czy redukcję zużycia zasobów naturalnych (9 proc.). – Najbardziej otwarte na nowe formy dzielenia się zasobami jest pokolenie poniżej 25 r.ż. Jakichkolwiek plusów wynajmu czy wypożyczania nie widzi jedynie 26 proc. badanych – wskazano.

Eksperci BIG InfoMonitor zwrócili uwagę, że młodsze pokolenia efektywniej korzystają z tego modelu konsumpcji jakim jest ekonomia współdzielenia. – Mimo że na razie znajomość pojęcia ekonomii współdzielenia deklaruje jedynie 18 proc. badanych, zachodzące zmiany dobrze wróżą temu modelowi użytkowania – zauważył główny analityk BIG InfoMonitor dr hab. Waldemar Rogowski.

Źródło:

Polska Agencja Prasowa
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Coraz więcej chętnych na kredyty ze zmienną stopą

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu