Żabka pokazała wyniki. Są imponujące. Sklepów będzie jeszcze więcej

Maciej Badowski
Opracowanie:
Wideo
od 7 lat
Żabka odnotowała imponujący wzrost zysku netto w 2024 roku, osiągając ponad 592,7 mln zł, co stanowi wzrost o 66,4 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. EBITDA Grupy wyniosła 3,3 mld zł, a spółka otworzyła ponad tysiąc nowych sklepów.

Dynamiczny wzrost przychodów i ekspansja na nowe rynki

W 2024 roku Żabka zrealizowała dwa kluczowe etapy rozwoju: wejście na rynek rumuński oraz debiut giełdowy.

W minionym roku nasza firma z powodzeniem zrealizowała dwa kluczowe etapy rozwoju: wejście na rynek rumuński oraz debiut giełdowy. Zrealizowaliśmy również nasze kluczowe cele niefinansowe w obszarze ESG (Environmental, Social, Governance - red.) – podkreślił Tomasz Suchański, szef Żabki.

Ekspansja na rynek rumuński zaowocowała otwarciem 60 nowych punktów, co jest częścią większej strategii rozwoju na rynkach zagranicznych. Żabka planuje dalsze zwiększanie swojej obecności zarówno w Polsce, jak i w Rumunii, co potwierdza jej prognozy dotyczące potencjału rynku na około 19 500 sklepów w Polsce oraz około 4 000 sklepów w Rumunii.

Skorygowane wyniki finansowe i wzrost sprzedaży

Zgodnie z raportem giełdowym, skorygowany zysk Żabki wyniósł 714 mln zł, a skorygowana EBITDA przekroczyła 3,5 mld zł. Skorygowane wyniki uwzględniają korekty związane z kosztami IPO oraz efektem podatkowym.

Skorygowany wynik EBITDA w ciągu roku wzrósł o 23,7 , proc., co było możliwe dzięki zwiększeniu skali działalności. W samym IV kwartale 2024 roku wynik ten wyniósł 987 mln zł. Skorygowany zysk netto w ciągu roku powiększył się o blisko 65 proc., osiągając 294 mln zł w ostatnim kwartale.

Rozwój sieci sprzedaży i kanałów cyfrowych

Żabka kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci sprzedaży. W 2024 roku otworzyła 1166 nowych placówek, co zwiększyło liczbę sklepów w Polsce do ponad 11 tysięcy.

– Zamierzamy konsekwentnie rozwijać sieć sprzedaży, wzmacniać naszą obecność w kanałach cyfrowych oraz optymalizować ofertę ekosystemu convenience, by w pełni wykorzystać potencjał wzrostowy Grupy – zapowiedział Suchański.

Wzrost liczby sklepów to nie jedyny aspekt rozwoju. Żabka inwestuje również w kanały cyfrowe, co jest kluczowe dla umacniania pozycji rynkowej i zwiększania wartości dla akcjonariuszy. Oferta cyfrowa Grupy obejmuje takie marki jak Maczfit, Platforma Dietly oraz usługi zakupów spożywczych online realizowane przez marki Jush! i Delio.

Stabilna sytuacja finansowa i perspektywy na przyszłość

Na koniec 2024 roku Żabka zwiększyła swoje środki pieniężne i ich odpowiedniki o 100 mln zł, osiągając łączną kwotę 749,5 mln zł. To świadczy o stabilnej sytuacji finansowej spółki i jej zdolności do dalszego inwestowania w rozwój.

– Zgodnie z prognozami z IPO, Grupa ocenia potencjał rynku na około 19 500 sklepów w Polsce oraz ok. 4 000 sklepów w Rumunii, co oznacza znaczną przestrzeń do wzrostu na obu rynkach – przekazała firma w informacji prasowej.

Żabka, jako lider w segmencie convenience, nieustannie dąży do umacniania swojej pozycji na rynku. W 2024 roku firma z powodzeniem zrealizowała swoje cele finansowe i niefinansowe, co daje solidne podstawy do dalszego wzrostu w nadchodzących latach.

O Żabka

Żabka to sieć małych sklepów. Przez ponad 25 lat obecności na polskim rynku firma ugruntowała pozycję lidera segmentu modern convenience. Z Żabką współpracuje ponad 7600 franczyzobiorców, którzy prowadzą ponad 9000 sklepów.

Waścicielem sieci Żabka od 2017 roku jest CVC Capital Partners – jedna z największych firm private equity i doradztwa inwestycyjnego na świecie.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu