Zmiany logowania dla klientów największego banku w Polsce. Chodzi o względy bezpieczeństwa

OPRAC.:
Maciej Badowski
Maciej Badowski
Jak wyjaśniono chodzi o kwestie bezpieczeństwa.
Jak wyjaśniono chodzi o kwestie bezpieczeństwa. fot. 123RF
PKO Bank Polski poinformował o o zmianach, które zostaną wprowadzone w procesie logowania do bankowości internetowej iPKO. Pojawi się nowy sposób weryfikacji. Jak wyjaśniono chodzi o kwestie bezpieczeństwa.

Dotychczas, aby zalogować się do serwisu iPKO, wystarczyło wprowadzić login i hasło do bankowości internetowej. Po wprowadzeniu zmian, konieczne będzie dwuetapowe zatwierdzenie logowania, co oznacza dodatkowe potwierdzenie operacji za pomocą mobilnej autoryzacji, kodu SMS lub kodu ze zdrapki. Jednak będzie można je pominąć, jeżeli użytkownik doda swoje urządzenie do tzw. zaufanych urządzeń.

Dla tych klientów nic się nie zmieni

"Jeśli często korzystasz z serwisu iPKO na danym urządzeniu– dla swojego bezpieczeństwa dodaj je do zaufanych"– napisano w komunikacie. Jednocześnie dodano, że w przypadku osób, które już logują się z zaufanego komputera lub stosują dwuetapowe logowanie, nic się nie zmieni.

"Logujesz się tak, jak dotychczas (pamiętaj – możesz mieć zapisane urządzenie zaufane, ale zalogować się z innego, niezapisanego urządzenia, wtedy poprosimy o autoryzację)"– wyjaśniono.

Klienci mogą zweryfikować tożsamość pracownika banku

- Klienci PKO Banku Polskiego, którzy mają aktywną aplikację mobilną IKO, mogą teraz za jej pomocą zweryfikować czy kontaktuje się z nimi rzeczywisty pracownik banku- poinformował w zeszłym tygodniu PKO Bank Polski.

Jak wyjaśniono, takie rozwiązanie ma zwiększyć bezpieczeństwo danych i finansów klientów banku, a także ma pomóc w zapobieganiu wyłudzeniom i kradzieżom, dokonywanym przez oszustów podających się za bankowych doradców czy konsultantów.

W komunikacie podkreślono, że "od ponad roku tzw. spoofing, to coraz częściej wykorzystywane oszustwo", które polega na wykorzystywaniu przez przestępców słabość infrastruktury GSM, dzięki któremu przestępcy są w stanie podszyć się pod dowolny numer telefonu – infolinii bankowej, ale też policji czy prokuratury.

To musisz wiedzieć:

  • Pracownik banku nigdy nie poprosi o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania czy aplikacji,
  • Pracownik banku nigdy nie poprosi o zdalny dostęp do komputera,
  • Pracownik banku nigdy nie prosi o podanie danych do logowania do bankowości elektronicznej, kodów autoryzacyjnych czy pełnego numeru karty i kodu CVV/CVC,
  • Pracownik banku nie prosi o podanie kodów BLIK.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu