1400 robotów zrewolucjonizuje e-commerce. Wdraża je polska spółka

Marek Knitter
W przeciwieństwie do tradycyjnego systemu półkowego, nowe rozwiązanie eliminuje konieczność przemieszczania się pracowników po magazynie
W przeciwieństwie do tradycyjnego systemu półkowego, nowe rozwiązanie eliminuje konieczność przemieszczania się pracowników po magazynie fot.lpp
LPP Logistics, spółka odpowiadająca za obsługę logistyczną grupy LPP, zakończyła pierwszy etap robotyzacji swojego największego magazynu e-commerce pod Bydgoszczą. Docelowo będzie tam pracować ponad 1400 robotów.

Spis treści

Obiekt o powierzchni 100 tys. mkw, uruchomiony w lipcu 2024 roku, został wyposażony w zaawansowane technologie automatyczne oraz rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, które znacznie zwiększają jego efektywność operacyjną. Docelowo będzie to jeden z najbardziej zrobotyzowanych magazynów w sektorze fashion w Europie, z flotą ponad 1400 robotów oraz możliwością składowania nawet 16 milionów sztuk asortymentu.

Automatyzacja ma pomóc spółce osiągnąć większą produktywność

– Zakończona właśnie faza pilotażowa procesu robotyzacji jest krokiem milowym w rozwoju naszej sieci zaopatrzenia i dystrybucji. Dynamiczny postęp technologiczny, jaki nastąpił w ostatnich latach w obszarze rozwiązań dla e-commerce, przekonał nas do zwiększenia nakładów na automatykę i robotykę, co umożliwi skuteczną obsługę rosnącej liczby zamówień online. To nasza pierwsza tak zaawansowana inwestycja w automatyzację procesów e-commerce, dzięki której nie tylko zabezpieczymy zdolność Grupy LPP do dalszego, strategicznego rozwoju, ale również znacząco podniesiemy efektywność operacji realizowanych przez LPP Logistics. Wykorzystanie sztucznej inteligencji i automatyki pozwoli nam zoptymalizować przepływ towarów w obiekcie, a wzrost produktywności w kluczowych procesach może osiągnąć nawet 60 proc. – powiedział Sebastian Sołtys, prezes LPP Logistics.

Nowe rozwiązanie eliminuje konieczność przemieszczania się pracowników po magazynie

W fazie pilotażowej obiekt wyposażono w ponad 175 tys. bezobsługowych miejsc składowania, co odpowiada pojemności aż 150 tirów. Z kolei procesy kompletacji i sortowania zasiliło 555 automatycznych robotów, dzięki którym fulfillment center może obsłużyć do 5 tys. zamówień internetowych na godzinę.

– Wdrożone przez nas rozwiązania bazują na modelu Goods to Person, który koncentruje się na ścisłej współpracy pomiędzy systemami automatycznymi a pracownikami. W przeciwieństwie do tradycyjnego systemu półkowego, nowe rozwiązanie eliminuje konieczność przemieszczania się pracowników po magazynie, co zdecydowanie zwiększa komfort pracy i usprawnia proces realizacji zamówień – wyjaśnia Daniel Potoczniak, dyrektor ds. logistyki e-commerce LPP Logistics.

Fulfillment center LPP Logistics, zlokalizowane w gminie Białe-Błota w powiecie bydgoskim, jest największym obiektem do obsługi e-commerce w sieci polskiego producenta odzieży. Od lipca 2024 r. z tego miejsca wysyłane są zamówienia do klientów z Polski i innych krajów Europy Centralnej. Od stycznia do końca grudnia 2024 r. spółka zrealizowała ponad 54 mln zamówień online, notując wzrost o 35,4 proc. rdr.

– Równolegle spółka rozwija infrastrukturę w innych obiektach – w bieżącym roku planowane jest także wdrożenie rozwiązań robotycznych w fullfilment center w rumuńskim Bolintin-Deal. Na rozwój infrastruktury magazynowej w 2025 roku Grupa LPP przeznaczy 1 mld złotych – podała także spółka.

LPP Logistics jest operatorem logistycznym zarządzającym siecią zaopatrzenia i dystrybucji Grupy LPP obejmującą centra dystrybucyjne i magazyny typu Fulfillment Center o łącznej powierzchni ponad 600 tys. m2. Działa na 3 kontynentach zapewniając pełen zakres usług logistycznych – od frachtu morskiego, kolejowego i drogowego, poprzez działalność własnej agencji celnej, aż po zaawansowaną logistykę magazynową wykorzystującą nowoczesne systemy, jak WMS, automatykę magazynową czy rozwiązania typu Warehouse Intelligence oparte na algorytmach sztucznej inteligencji.

LPP jest polską firmą rodzinną. Spółka zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, których oferta dostępna jest dziś w sprzedaży stacjonarnej i online na 40 rynkach na świecie. Spółka posiada sieć ponad 2500 salonów o łącznej powierzchni przekraczającej 2 mln mkw. Spółka jest notowana na warszawskiej GPW w ramach indeksu WIG20.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu