29.11.2019. Black friday coraz popularniejszy w Polsce, ale brakuje wielkich wyprzedaży [WIDEO, GALERIA]

Maciej Badowski
Maciej Badowski
Wydatki w black friday przekroczą sumę 2,3 mld zł. Średnio wydamy około 340 zł.
Wydatki w black friday przekroczą sumę 2,3 mld zł. Średnio wydamy około 340 zł. Lukasz Kaczanowski/Polska Press
Jesień to tzw. wysoki sezon w handlu. Pierwszym dniem zniżek, które przyciągają do sklepów wzmożony ruch handlowy jest tzw. Black Friday, czyli Czarny Piątek, który w tym roku wypada w piątek 29 listopada. Zakupy wg badań zrobi wtedy nawet 6,7 mln Polaków.

W piątek 29 listopada wiele osób będzie szukało najlepszych promocji z okazji black friday, czyli czarnego piątku. Dzień “szalonych wyprzedaży” zaczyna cieszyć się w Polsce coraz większą popularnością. Eksperci przewidują, że w tym roku uda pobić się rekord dziennych obrotów w handlu detalicznym.

Jak wynika z danych Picodi 6,7 miliona osób w Polsce kupi coś w Czarny Piątek lub w kilka następujących po nim dni. Wydatki przekroczą sumę 2,3 mld zł. Średnio wydamy około 340 zł.

- W Stanach Zjednoczonych w tym czasie mamy długi weekend. Wielu Amerykanów bierze sobie wolne po Święcie Dziękczynienia. Mają czas na to, żeby pójść i szukać dobrych okazji. Pamiętajmy, że w Stanach black friday odbywa się przede wszystkim w centrach handlowych. To właśnie tam Amerykanie robią zakupy- tłumaczy w rozmowie z Agencją Informacyjna Polska PressDamian Gwiazdowski, Shoper Premium.

Ekspert zwraca uwagę na fakt, że w Polsce w tym czasie nie ma żadnego święta, nie ma długiego weekendu. Handel, jeżeli chodzi o promocje, skupia się na e-commerce.

- Patrząc na dane platformy shoper, black friday z 2017 i 2018 roku, to sprzedaż wzrosła o 91 proc. jeżeli porównamy liczbę transakcji dokonanych w listopadzie i październiku, wzrosła 2,5 raza- tłumaczy Gwiazdowski. - Widzimy, że klienci szukają promocji i chcą kupować w tym okresie. Wiele marek wykorzystuje ten czas i przedłuża swoje promocje organizując całotygodniowe wyprzedaże w tym okresie- dodaje.

Jednak wiele firm, szczególnie tych, które działają w tradycyjnym handlu do końca nie wie jak to wykorzystać. Bardzo często zdarza się, że z promocji wyłączona jest część asortymentu a same promocje nie są aż tak atrakcyjne.

Podczas wyprzedaży w tym dniu najczęściej wybieramy produkty związane z modą oraz elektronikę. Na kolejnych miejscach znajdują się książki, perfumy oraz artykuły dla dzieci. Polacy wykorzystują ten dzień kupno świątecznych prezentów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu