60 Sekund Biznesu: W Polsce nie ma kierowców. W 2022 r. luka ta może wynieść nawet 200 tys.

Maciej Badowski
Maciej Badowski
05.12.2018 wroclawlesnica ulica sredzka ruch korki tranzyt ciezarowki tir komunikacjajanusz wójtowicz / polska press grupagazeta wroclawska
05.12.2018 wroclawlesnica ulica sredzka ruch korki tranzyt ciezarowki tir komunikacjajanusz wójtowicz / polska press grupagazeta wroclawska Janusz WóJtowicz / Polska Press Grupa
Wyzwania, przed jakimi stoi obecnie polska branża transportowa, będą miały decydujący wpływ na rozwój tego sektora w najbliższej dekadzie. Do największych problemów należy niedobór zawodowych kierowców - w 2022 r. luka ta może wynieść nawet 200 tys.

- Brak pracowników jest istotnym problemem. Właściwie w Polsce kierowców nie ma. W dużej mierze polskie firmy tych kierowców pozyskują z zagranicy. Natomiast dosyć istotnym elementem tutaj jest jakość i dostępność szkolenia dla kierowców. Właśnie tutaj musi się dużo zmienić- - tłumaczy w rozmowie z AIP Grzegorz Urban, dyrektor w zespole ds. transportu i logistyki w PwC.- Wielu pracodawców w tej chwili podejmuje samodzielne wysiłki, żeby szkolić kierowców, czy polskich czy zagranicznych aby posiadać wykwalifikowaną kadrę- dodaje.

Z danych zebranych w opracowaniu „Transport przyszłości. Raport o perspektywach rozwoju transportu drogowego w latach 2020-2030”, przygotowanego przez firmę doradczą PwC we współpracy ze Związkiem Pracodawców „Transport i Logistyka Polska” wynika, że czynniki takie jak: przepisy Pakietu Mobilności, utrzymujący się na rynku pracy niedobór kierowców, wzrost kosztów w związku z regulacjami środowiskowymi i wzrost kosztów opłat drogowych, doprowadzą do wzrostu kosztów w branży w przedziale 7-15 proc. do końca 2020 r. w porównaniu z 2018 r.

- Firmy tak się rozwinęły, że brakuje kierowców. Polscy kierowcy w usługach międzynarodowych zarabiają stosunkowo dobrze. Są konkurencyjni. Natomiast firmy się tak rozwinęły, zwłaszcza z usługami świadczonymi w innych krajach europejskich, że po prostu jest ich za mało- podsumowuje ekspert.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kraków: testy miniautobusu elektrycznego PEV6 marki King Long

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Śmieszne kierowcy byli to słyszeli jak szli po podwyżki 10 -ciu za bramą a teraz mówią 10 -ciu takich jak ty wyzyskiwaczy

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu