Amazon w Polsce jeszcze w 2020 roku? Trwają negocjacje z Pocztą Polską

Maciej Badowski
- Doniesienia o planowanym partnerstwie Amazona z Pocztą Polską pokazują, że zamiary amerykańskiego giganta wobec naszego rynku są poważne- komentuje ekspert.
- Doniesienia o planowanym partnerstwie Amazona z Pocztą Polską pokazują, że zamiary amerykańskiego giganta wobec naszego rynku są poważne- komentuje ekspert. fot. 123RF
Amazon w Polsce jeszcze w tym roku? Wskazują na to ustalenia "Gazety Wyborczej". Polacy mogą robić zakupy na największej platformie e-commerce na świecie, jednak sprzedaż odbywała się za sprawą niemieckiego oddziału Amazona. - Doniesienia o planowanym partnerstwie Amazona z Pocztą Polską pokazują, że zamiary amerykańskiego giganta wobec naszego rynku są poważne i wyciąga on wnioski z nieudanego podboju Polski przez eBay sprzed kilkunastu lat- komentuje ekspert.

- Doniesienia o planowanym partnerstwie Amazona z Pocztą Polską pokazują, że zamiary amerykańskiego giganta wobec naszego rynku są poważne i wyciąga on wnioski z nieudanego podboju Polski przez eBay sprzed kilkunastu lat. Wówczas globalny serwis aukcyjny boleśnie przekonał się, że znana marka to nie wszystko, ważna jest również wygoda obsługi i system wsparcia klienta. Szczególnie, gdy na rynku mocną pozycję zdążył zdobyć lokalny gracz - Allegro- komentuje Artur Halik, Shoper. - Wygląda na to, że Amazon próbuje wynegocjować dla siebie preferencyjne stawki dostaw u naszego przesyłkowego potentata, co jest oczywiście słusznym zagraniem. Warto jednak pamiętać, że polski e-commerce jest jeszcze bardziej dojrzały niż półtorej dekady temu i już dawno nie konkuruje się w nim wyłącznie ceną- dodaje.

Jednak jak tłumaczy Halik, nie powinno dojść do takiej sytuacji jak w USA, gdzie 3/4 klientów chcąc kupić coś w sieci, wchodzi na stronę Amazona, więc sprzedawcy po prostu nie mają wyjścia i muszą tam być. - Na pewno jednak amerykańska platforma zdobędzie pewną popularność i stanie się dobrym miejscem dla właścicieli e-biznesów, by dywersyfikować swoje kanały sprzedaży i docierać do nowych klientów i zapewne będziemy ich do tego zachęcali. Spodziewałbym się więc więcej ożywczej różnorodności na polskim rynku e-handlu niż szybkiego podboju przez amerykańskiego giganta- dodaje.

Widać, że Polska w ocenie globalnych graczy e-commerce jest krajem, w którym warto inwestować. Wystarczy spojrzeć na same liczby - w Polsce mamy więcej potencjalnych klientów niż Rumunia, Czechy, Słowacja i Słowenia razem wzięte- tłumaczy Krystian Wesołowski, Blue Media. - Doskonałym zabiegiem ze strony Amazona jest to, że pozwala zapłacić poprzez lokalnego dostawcę płatności - co ciekawe tego samego, który obsługuje również największego konkurenta w Polsce, czyli Allegro. A jak pokazuje nasze cykliczne badanie "Jak kupujemy w internecie", niemal połowa polskich konsumentów robiących zakupy online twierdzi, że zrezygnowało z zakupów w danym sklepie z powodu braku dogodnej formy płatności. Pozornie drobna rzecz jak brak preferowanej formy płatności potrafi skutecznie zniechęcać do zakupu- dodaje.

Jednocześnie ekspert zwraca uwagę na fakt, że polscy konsumenci są dobrze wyedukowani i mają sporo oczekiwań wobec sklepu internetowego, który ma zrealizować ich zamówienie. Nadal głównym kryterium wyboru e-sklepu jest cena, ale coraz bardziej liczy się czas przesyłki, możliwość szybkiego zwrotu czy dostępność wygodnych form płatności.- Amazon pokazał, że doskonale radzi sobie z szybką realizacją zamówienia, co jest ważne dla polskich konsumentów- podsumowuje Wesołowski.

Z kolei Marek Richert z KurJerzy.pl zastanawia się jak długo Poczta Polska będzie potrzebna firmie Amazon. Jego zdaniem pełna kontrola całego procesu sprzedażowego będzie możliwa tylko wtedy, gdy Amazon zajmie się logistyką samodzielnie.

- Ciekawe czy i kiedy nastąpi to w Polsce. I czy Amazon zatrudni również firmy kurierskie? Większa liczba dostępnych sposobów dostawy to większa wygoda dla klientów. To równocześnie ciekawy wątek w kontekście nawiązania współpracy Aliexpress z firmą Inpost w celu dostarczania przesyłek bezpośrednio do paczkomatów- wylicza.

Obejrzyj wideo:

Zamiast kolejnego podatku postawmy na edukację

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Coraz więcej chętnych na kredyty ze zmienną stopą

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
GOŚĆ

Polacy to dziwni ludzie . Zamiast się cieszyć że Polska Poczta zarobi pieniądze dzięki dużej globalnej firmie to krytykują swoją Polską Pocztę .

Z taką mentalnością (głupotą rodem z Afryki - Polska murzyńskość jak mawiał Radek Sikorski) Polacy NIGDY W HISTORII nie dogonią Francuzów , Niemców czy nawet Czechów. Nauczcie się w końcu że wszystko co polskie musi być najlepsze. Czy wy w ogóle Polacy macie pojęcie co to jest narodowy marketing... Robicie z własnego kraju Bantustan.

G
Gość

Jakby wyciągali wnioski to by nie chcieli wysyłać paczek POCZTĄ POLSKĄ.

Nikt jak nie musi to nie korzysta z POCZTY POLSKIEJ.

Amazon już jest od dawna w POLSCE, więc o czym wy dziennikarzyny bredzicie??

To że będzie dostarczał paczki przez POCZTĘ POLSKĄ aby uciszyć Morawieckiego w sprawie podatku cyfrowego nie znaczy że wejdą do POLSKI.

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu