Amazon w Polsce jeszcze w 2020 roku? Trwają negocjacje z Pocztą Polską

Maciej Badowski
Maciej Badowski
- Doniesienia o planowanym partnerstwie Amazona z Pocztą Polską pokazują, że zamiary amerykańskiego giganta wobec naszego rynku są poważne- komentuje ekspert.
- Doniesienia o planowanym partnerstwie Amazona z Pocztą Polską pokazują, że zamiary amerykańskiego giganta wobec naszego rynku są poważne- komentuje ekspert. fot. 123RF
Amazon w Polsce jeszcze w tym roku? Wskazują na to ustalenia "Gazety Wyborczej". Polacy mogą robić zakupy na największej platformie e-commerce na świecie, jednak sprzedaż odbywała się za sprawą niemieckiego oddziału Amazona. - Doniesienia o planowanym partnerstwie Amazona z Pocztą Polską pokazują, że zamiary amerykańskiego giganta wobec naszego rynku są poważne i wyciąga on wnioski z nieudanego podboju Polski przez eBay sprzed kilkunastu lat- komentuje ekspert.

- Doniesienia o planowanym partnerstwie Amazona z Pocztą Polską pokazują, że zamiary amerykańskiego giganta wobec naszego rynku są poważne i wyciąga on wnioski z nieudanego podboju Polski przez eBay sprzed kilkunastu lat. Wówczas globalny serwis aukcyjny boleśnie przekonał się, że znana marka to nie wszystko, ważna jest również wygoda obsługi i system wsparcia klienta. Szczególnie, gdy na rynku mocną pozycję zdążył zdobyć lokalny gracz - Allegro- komentuje Artur Halik, Shoper. - Wygląda na to, że Amazon próbuje wynegocjować dla siebie preferencyjne stawki dostaw u naszego przesyłkowego potentata, co jest oczywiście słusznym zagraniem. Warto jednak pamiętać, że polski e-commerce jest jeszcze bardziej dojrzały niż półtorej dekady temu i już dawno nie konkuruje się w nim wyłącznie ceną- dodaje.

Jednak jak tłumaczy Halik, nie powinno dojść do takiej sytuacji jak w USA, gdzie 3/4 klientów chcąc kupić coś w sieci, wchodzi na stronę Amazona, więc sprzedawcy po prostu nie mają wyjścia i muszą tam być. - Na pewno jednak amerykańska platforma zdobędzie pewną popularność i stanie się dobrym miejscem dla właścicieli e-biznesów, by dywersyfikować swoje kanały sprzedaży i docierać do nowych klientów i zapewne będziemy ich do tego zachęcali. Spodziewałbym się więc więcej ożywczej różnorodności na polskim rynku e-handlu niż szybkiego podboju przez amerykańskiego giganta- dodaje.

Widać, że Polska w ocenie globalnych graczy e-commerce jest krajem, w którym warto inwestować. Wystarczy spojrzeć na same liczby - w Polsce mamy więcej potencjalnych klientów niż Rumunia, Czechy, Słowacja i Słowenia razem wzięte- tłumaczy Krystian Wesołowski, Blue Media. - Doskonałym zabiegiem ze strony Amazona jest to, że pozwala zapłacić poprzez lokalnego dostawcę płatności - co ciekawe tego samego, który obsługuje również największego konkurenta w Polsce, czyli Allegro. A jak pokazuje nasze cykliczne badanie "Jak kupujemy w internecie", niemal połowa polskich konsumentów robiących zakupy online twierdzi, że zrezygnowało z zakupów w danym sklepie z powodu braku dogodnej formy płatności. Pozornie drobna rzecz jak brak preferowanej formy płatności potrafi skutecznie zniechęcać do zakupu- dodaje.

Jednocześnie ekspert zwraca uwagę na fakt, że polscy konsumenci są dobrze wyedukowani i mają sporo oczekiwań wobec sklepu internetowego, który ma zrealizować ich zamówienie. Nadal głównym kryterium wyboru e-sklepu jest cena, ale coraz bardziej liczy się czas przesyłki, możliwość szybkiego zwrotu czy dostępność wygodnych form płatności.- Amazon pokazał, że doskonale radzi sobie z szybką realizacją zamówienia, co jest ważne dla polskich konsumentów- podsumowuje Wesołowski.

Z kolei Marek Richert z KurJerzy.pl zastanawia się jak długo Poczta Polska będzie potrzebna firmie Amazon. Jego zdaniem pełna kontrola całego procesu sprzedażowego będzie możliwa tylko wtedy, gdy Amazon zajmie się logistyką samodzielnie.

- Ciekawe czy i kiedy nastąpi to w Polsce. I czy Amazon zatrudni również firmy kurierskie? Większa liczba dostępnych sposobów dostawy to większa wygoda dla klientów. To równocześnie ciekawy wątek w kontekście nawiązania współpracy Aliexpress z firmą Inpost w celu dostarczania przesyłek bezpośrednio do paczkomatów- wylicza.

Obejrzyj wideo:

Zamiast kolejnego podatku postawmy na edukację

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
GOŚĆ

Polacy to dziwni ludzie . Zamiast się cieszyć że Polska Poczta zarobi pieniądze dzięki dużej globalnej firmie to krytykują swoją Polską Pocztę .

Z taką mentalnością (głupotą rodem z Afryki - Polska murzyńskość jak mawiał Radek Sikorski) Polacy NIGDY W HISTORII nie dogonią Francuzów , Niemców czy nawet Czechów. Nauczcie się w końcu że wszystko co polskie musi być najlepsze. Czy wy w ogóle Polacy macie pojęcie co to jest narodowy marketing... Robicie z własnego kraju Bantustan.

G
Gość

Jakby wyciągali wnioski to by nie chcieli wysyłać paczek POCZTĄ POLSKĄ.

Nikt jak nie musi to nie korzysta z POCZTY POLSKIEJ.

Amazon już jest od dawna w POLSCE, więc o czym wy dziennikarzyny bredzicie??

To że będzie dostarczał paczki przez POCZTĘ POLSKĄ aby uciszyć Morawieckiego w sprawie podatku cyfrowego nie znaczy że wejdą do POLSKI.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3