Spis treści
Amazon nie pozwoli sobie wypaść z gry. Konkuruje z Temu i Shein nowym sklepem
Amazon postanowił zaskoczyć rynek, uruchamiając sklep Amazon Haul, który skupia się na bardzo tanich produktach w kategoriach takich jak:
- odzież,
- biżuteria,
- kosmetyki,
- elektronika,
- czy akcesoria do domu.
Większość cen nie przekracza 20 dolarów, a wiele artykułów można kupić nawet za mniej niż 10 dolarów. Platforma dostępna w formie aplikacji ma layout przypominający siatkę produktową znaną użytkownikom z Temu i Shein.
Amazon tłumaczy swój ruch chęcią odpowiedzi na potrzeby klientów, którzy szukają okazji i nie boją się dłuższego oczekiwania na dostawę.
Czy Amazon Haul to dobry ruch? Są głosy krytyki
Nie wszyscy są zachwyceni nowym kierunkiem obranym przez Amazona. Krytycy wskazują na możliwą niską jakość produktów, które pochodzą głównie z Chin, oraz dłuższy czas dostawy, odbiegający od dotychczasowych standardów Amazona.
Z drugiej strony, przeciwnicy zakupów na Temu i Shein od dawna alarmują o wątpliwej jakości i pochodzeniu produktów sprzedawanych przez te platformy. Do grona podejrzanych dojdzie też król e-commerce?
Amazon twierdzi, że oferuje ponad 300 milionów artykułów z błyskawiczną dostawą, a Haul jest jedynie dodatkową opcją dla klientów ceniących niskie ceny.
– Amazon Haul ma na celu uczynienie zakupów mody, produktów do domu, lifestyle, elektroniki i innych artykułów jeszcze bardziej przyjemnymi, łatwymi i przystępnymi cenowo, przy wsparciu gwarancji Amazon A-to-z, dzięki której klienci mogą mieć pewność, że kupowane produkty są bezpieczne, autentyczne i w oczekiwanym stanie. To dopiero początek tego doświadczenia, a my będziemy słuchać klientów i udoskonalać je w nadchodzących tygodniach i miesiącach – powiedziała Dharmesh Mehta, wice prezydent Worldwide Selling Partner Services w Amazonie
Dlaczego Temu i Shein są pod ostrzałem?
Zarówno Temu, jak i Shein, mimo ogromnej popularności – ich aplikacje pobrało już ponad 500 milionów użytkowników na całym świecie, co przewyższa liczbę ludności Polski 14-krotnie – są często krytykowane za politykę produkcji.
Krytycy zarzucają im nadprodukcję, która prowadzi do zalewania rynku produktami ultra fast fashion, często niskiej jakości. Dodatkowo, firmy te są oskarżane o stosowanie toksycznych substancji w produktach oraz praktyki nieprzyjazne środowisku. Jak zauważa Agnieszka Plencler, prezeska Forum Konsumentów: – Na platformach sprzedażowych typu Shein kupuje bardzo dużo Polaków. Na samym Shein szacowane jest, że liczba ta sięga 6 milionów.
To pokazuje skalę, ale też potencjalne problemy związane z ich działalnością. Sklepy te zalały rynek ultra fast fashion, co budzi sprzeciw zarówno konsumentów, jak i instytucji regulacyjnych w Europie.
Kiedy Amazon Haul trafi do Polski?
Niestety, polscy klienci muszą uzbroić się w cierpliwość. Amazon Haul jest dostępny w wersji beta i działa jedynie na terenie Stanów Zjednoczonych. Jeśli jednak platforma odniesie sukces, Amazon na pewno nie poprzestanie na rynku amerykańskim. Można spodziewać się, że Haul prędzej czy później pojawi się także w Europie, w tym w Polsce.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!
