Bankowość internetowa. Wygoda, ale dla wielu użytkowników powód utrapień!

Zbigniew Biskupski AIP
Dariusz Gdesz
Najczęściej problemy zgłaszają klienci banków: BGŻ BNP Paribas, Citi Handlowy oraz Raiffeisen Polbanku, najrzadziej zaś ING Banku Śląskiego, Alior Banku oraz Banku Pekao.

44 proc. respondentów twierdzi, że jest zadowolona ze sposobu rozwiązania ich problemu przez bank. Najwyższą satysfakcję deklarują klienci ING Banku Śląskiego, Credit Agricole i mBanku, najniższą zaś klienci BGŻ BNP Paribas oraz BZWBK. Zdecydowanie najgorzej oceniany jest przez klientów czas rozwiązania problemu, a najlepiej kontakt z pracownikiem podczas zgłoszenia.

Problemy z bankowością internetową najczęściej zgłaszają klienci Banku Pocztowego oraz BGŻ BNP Paribas, najrzadziej zaś Alior Banku.

28 proc. klientów przyznaje, że w ciągu ostatniego pół roku zgłaszało w swoim banku jakikolwiek problem. Najczęściej problemy zgłaszali klienci BGŻ BNP Paribas, najrzadziej ING Banku Śląskiego. Zgodnie z deklaracjami pytania klientów najczęściej dotyczyły bankowości internetowej (29 proc.). Niemal połowa klientów zgłaszających problem jest zadowolona ze sposobu jego rozwiązania – wynika z badania ARC Rynek i Opinia Bank doceniony przez klientów.

Na opłaty i prowizje najczęściej narzekają klienci Alior Banku i Citi Handlowego, najrzadziej zaś Banku Pocztowego i Eurobanku.

- Z naszego badania wynika, że klienci banków najczęściej zgłaszają problemy związane z bankowością internetową. Co do bankowości mobilnej, częstotliwość zgłaszania tych problemów jest znacznie mniejsza, choćby z tego powodu, że mniej osób korzysta z tego rozwiązania. Ponadto, użytkownikami bankowości mobilnej zazwyczaj są klienci już zaawansowani technologicznie – komentuje Grzegorz Sygnowski, Senior Project Manager z ARC Rynek i Opinia.

Na opłaty i prowizje najczęściej narzekają klienci Alior Banku i Citi Handlowego, najrzadziej zaś Banku Pocztowego i Eurobanku.

Czytaj też:
Apteka dla aptekarza już obowiązuje. Będzie mniej aptek, dłuższe kolejki i droższe leki

Z kolei bankowość internetowa, już od wielu lat obecna na naszym rynku, ma coraz więcej użytkowników, a co za tym idzie korzystają z niej również osoby o mniejszych kompetencjach technologicznych. Banki też starają się udoskonalać obecne systemy i interfejsy, co przynajmniej na początku, może powodować pytania klientów.

Problemów z produktami najczęściej doświadczają klienci Banku Millennium, najrzadziej zaś klienci PKO Banku Polskiego.

- Obecność opłat i prowizji, które znalazły się na drugim miejscu wśród najczęściej zgłaszanych problemów, jest dosyć naturalna – wszak chodzi o pieniądze klientów. Nasze badania pokazują, że konsumenci w różnych obszarach życia są coraz bardziej świadomi, znają swoje prawa, wiedzą, jakie mają możliwości, dlatego coraz częściej interesują się wysokością opłat, żeby wiedzieć, za co płacą, ile płacą i czy można mniej – wyjasnia Grzegorz Sygnowski.

Badanie Bank doceniony przez klientów jest realizowane przez ARC Rynek i Opinia od 2016 roku. Badaniem jest objętych 15 banków.

OBEJRZYJ WIDEO:
Budżet prawie bez deficytu, ale jak sobie poradzi z niższym wiekiem emerytalnym

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Strefa Biznesu - Sytuacja na rynku pracy w 2023 roku

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jarecki
coś w tym jest. Już parę lat temu, jak byłem w Raiffeisen, to cały czas miałem jakieś problemy - a to z kartą, a to z aplikacją mobilną, a to z zestawieniem miesięcznych operacji. Oczywiście rzadko kiedy mi pomogli na infolinii czy w placówce banku... No, a jak przeszedłem na stronę mBanku (dokładnie do Orange Finanse), to jest ok. Raz miałem tylko zgrzyt, ale to w sumie przez moje niedopatrzenie, wiec nie liczę ;)
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu
Dodaj ogłoszenie