Według danych PayPal, Polacy coraz chętniej korzystają z internetowych wyprzedaży z okazji Czarnego Piątku czy Dnia Singla. W zeszłym roku zakupy online w tych dniach wzrosły w Polsce o odpowiednio 55 proc. i 50 proc. w stosunku do roku 2016. Czarny piątek w 2017 roku zdominowała moda – wolumen sprzedaży tej kategorii w tym okresie był pięć razy wyższy niż roczna średnia.
Przeczytaj także:
Jak wynika z danych PayPal i IPSOS 83 proc. badanych w ciągu ostatnich 12 miesięcy co najmniej raz kupiło coś online. Dla ponad 1/3 Polaków ulubioną okazją dla częstszych zakupów w zagranicznych e-sklepach jest okres świąteczny, ale równocześnie 4 z 10 respondentów nie szuka specjalnej okazji, aby częściej kupować w innych krajach.
Najczęściej kupujemy ubrania, ale najwięcej wydajemy na podróże
Za granicą najczęściej kupujemy ubrania (60 proc.), zabawki i akcesoria hobbystyczne (50 proc.), biżuterię/zegarki (50 proc.), a także elektronikę (48 proc.). Jednocześnie najwięcej pieniędzy wydajemy na podróże i transport (średnio 1863 zł), elektronikę (ok. 1176 zł) oraz ubrania, buty i akcesoria (ok. 1011 zł). Polacy najchętniej dokonują zakupów w Chinach, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych oraz w Hong-Kongu.
Wirtualne obawy Polaków
Niemal połowa polskich internautów (49 proc.) przewiduje, że na zakupy w sieci będzie wydawać coraz więcej. Dla 78 proc. z nich, częstsze zakupy online będą spowodowane wygodą, a dla 34 proc. coraz większą liczbą sklepów dostępnych online. Z kolei 32 proc. respondentów deklaruje, że w ich przypadku częstotliwość zakupów online wzrośnie dzięki wyższym dochodom. Równocześnie, robiąc zakupy w polskich e-sklepach, 3 na 10 Polaków (31 proc.) obawia się, że otrzyma produkt niezgodny z opisem, a 25 proc. boi się trudności przy ewentualnym zwrocie niechcianych produktów, w tym kosztów przesyłki zwrotnej.
Obejrzyj wideo:
Migracje zarobkowe Polaków. ''Wyjazd planuje kolejne pół miliona''
