Dobiega końca pierwszy dzień CEO Innovation Executive Summit 2022, będącego nowym wydarzeniem, skierowanym do prezesów oraz najwyższej kadry zarządzającej przedsiębiorstw.
W trakcie licznych paneli prelegenci przedstawili najnowsze trendy w dziedzinie biznesu, nowych technologii, usług kurierskich, zielonej energii, czy sektora usług związanych z komunikacją bezprzewodową.
Nowe media – co dalej z prasą i darmowymi treściami
Z kolei nad zagadnieniem transformacji w mediach debatowali uczennicy panelu „New media mix”. Osią dyskusji podczas panelu stał się temat dotyczący płatnych treści w internecie.
Jak zauważył Rafał Baran z agencji FCB BRIDGE 2 FUN, internet wchodził na rynek w umowie społecznej pod hasłem „wszystko jest za darmo”, ponieważ zdobywał ten rynek. - Są ludzie którzy pamiętają ten czas, że wszystko w interencie było za darmo, było nielegalne ściąganie treści i nieszanowanie praw autorskich – wymieniał.
Jego zdaniem w tej chwili - według badań – za treści prasowe jest gotowe płacić 10 proc. społeczeństwa. - To upraszczając osoby z wyższym wykształceniem lub jakimś kapitałem kulturowym – mówił. - Ludzie nie chcą płacić za treści newsowe, tylko dlatego, że mogą otrzymać informację wcześniej kilka godzin, skoro ona za chwilę będzie wszędzie dostępna – tłumaczył.
Innego zdania był Jakub Bierzyński, prezes i założyciel OMD Group Poland. - Trend jest jednoznaczny, coraz więcej treści objętych jest subskrypcją. Bierze się to z przekonania, że kto nie jest konsumentem, tej jest produktem. Nowi użytkownicy mediów wiedzą, że ich uwaga jest coś warta, zwracają uwagę na politykę prywatności – mówił.
Zwrócił także uwagę, że szybko rośnie rzesza ludzi płacących za treści w interencie. Jako przykład podał serwis Netflix, który ma kilkanaście milionów subskrybentów w Polsce.
Paneliści byli za to zgodni, co do tego, że przed prasą drukowaną ciężkie czasy. - Drukowana prasa nie ma przyszłości, papier to zły nośnik treści – stwierdził Bierzyński.
Jednak Rafał Baran zauważył, że choć znikną dzienniki papierowe, to być może nie znikną magazyny np. modowe. - Tak jak było z płytami winylowymi - przekonywał.
CEO Innovation Executive Summit 2022
CEO Innovation Executive Summit 2022 to nowe wydarzenie skierowane do prezesów oraz najwyższej kadry zarządzającej przedsiębiorstw, organizowane 29-30 września w Warszawie w budynku Giełdy Papierów Wartościowych.
Pierwsza edycja wydarzenia to okazja do spotkania świata innowacji z biznesem oraz przyjrzenia się najważniejszym prognozom i trendom z obszaru 12 przemysłów przyszłości.
W trakcie Konferencji EXS 2022 odbędzie się wręczenie nagród Innowacyjny Lider 2022, które docenią osoby stojące na czele najbardziej innowacyjnych biznesów w Polsce.
Partnerem strategicznym wydarzenia jest INPOST – jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się polskich firm w Europie.
Celem CEO Innovation Executive Summit 2022 jest, jak mówi organizator Paweł Netczuk, „stworzenie nowego wydarzenia w regionie Centralnej Europy, które stanie się HUB-em łączącym wyłącznie innowacyjne firmy, działające w 12 obszarach przemysłów przyszłości i ich liderów".
Organizatorzy zadbali również o możliwość networkingu w trakcie wydarzenia. Podczas CEO Executive Summit 2022 można nawiązać relacje z najbardziej innowacyjnymi przedstawicielami świata biznesu, co stanowi wielką szansę, szczególnie dla młodych innowatorów.
