Czekamy na świąteczne premie. Firmy chętnie je dają. Ekspert: Nie zapominajmy, że stanowi to element naszego wynagrodzenia

Maciej Badowski
Maciej Badowski

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
W tym roku firmy przeznaczą więcej pieniędzy niż przed rokiem na inicjatywy pracownicze związane ze świętami. Co piąty przedsiębiorca na święta planuje wydać ponad 500 zł w przeliczeniu na jednego pracownika.

Większość firm będzie bardziej hojna niż w zeszłym roku. Wśród najpopularniejszych aktywności firmy wymieniają organizację pracowniczych wigilii, premie świąteczne oraz bony podarunkowe wynika z badania Randstad „Plany Pracodawców”. Co piąty przedsiębiorca na święta planuje wydać ponad 500 zł w przeliczeniu na jednego pracownika.

- Czy chcemy dostawać dodatkowe gratyfikacje na święta? Tak chcemy dostawać, ale nie zapominajmy, że stanowi to element wynagrodzenia, więc nabiera on istotnego znaczenia. Czy firmy chcą dawać? Firmy wciąż dają. Wydaje mi się, że z jednej strony jest to pokłosie tego, ze mamy zakładowy fundusz świadczeń, które trzeba gdzieś wydać w firmie i coraz częściej widać, że firmy kumulują te dodatki i ten maksymalny odpis starają się dawać na święta, wzmacniając wydźwięk tego czasu. W ten sposób dotują święta pracownikowi i jego rodzinie mówiąc w prost. Odbywa się to w różnych formach.- tłumaczy w rozmowie z Agencją Informacyjną Polska Press Iwona Grochowska, CEO Nais.

Najpopularniejszą inicjatywą pracodawców, związaną z Bożym Narodzeniem i Nowym Rokiem, jest organizacja spotkania świątecznego. W tym roku prawie połowa firm spędzi tak czas ze swoimi pracownikami. Na drugim miejscu wśród popularnych benefitów znajdują się premie świąteczne. Przekazać je zamierza 34 proc. pracodawców.

Co czwarta firma planuje wręczyć zatrudnionym bony podarunkowe, 22 proc. upominki, a 18 proc. wspólnie z pracownikami wziąć udział w akcji charytatywnej. 16 proc. przedsiębiorstw nie planuje żadnych dodatkowych aktywności związanych ze świętami.

- Coraz więcej firm decyduje się na dodatki świąteczne w wysokości 500 zł i więcej na osobę. To już jest całkiem pokaźna kwota. Oczywiście firmy dystrybuują tow różnej formie, czy to przez karty podarunkowe, czy to przez karty świąteczne. Widać, że pracodawcy coraz częściej działają w świecie elektronicznych, mobilnych bonusów świątecznych, niekoniecznie wędrujących razem z pensją. Chodzi o to, żeby pracownik je w ogóle zauważył jako coś odrębnego, jako gest ze strony firmy- tłumaczy ekspert. - Ta percepcja dla firm jest szalenie istotna, więc wciąż się na to decydują przy okazji świąt. Coraz częściej dają pracownikom wybór- dodaje.

Bony podarunkowe w większości firm będą przyznawane wszystkim pracownikom. W przypadku premii okolicznościowych ta praktyka jest nieco rzadsza. 76 proc. planuje przyznać je wszystkim zatrudnionym, 16 proc. większości pracowników, natomiast 7 proc. mniej niż połowie załogi. Przeważnie kwota bonów oraz premii będzie zróżnicowana np. ze względu na stanowisko czy dział.

- Jednocześnie pojawiła się nowa bardzo fajna moda, chociaż stanowi wciąż niewielki odsetek ale pojawia się coraz więcej firm w których pracownicy decydują się na organizowanie akcji charytatywnych. Czasami sami przedsiębiorcy, a czasami to właśnie pracownicy dysponują tymi środkami od pracodawcy w celach charytatywnych. To jest bardzo fajna inicjatywa. Jak wynika z naszych danych, im młodsza firma, im młodszy zespół tym chętniej to robi. To taki pozytywny, świąteczny wydźwięk w całej masie działań firmy i pracowników- mówi Grochowska.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3