Spis treści
Końcówka roku to najlepszy czas na inwestycje w elektronikę
Promocje na rynku elektroniki, szczególnie po świętach, pozwalają przedsiębiorcom na korzystne zakupy sprzętu IT. Tego typu inwestycje są nie tylko okazją do wyposażenia firmy w nowoczesne narzędzia pracy, ale także szansą na zoptymalizowanie zobowiązań podatkowych. Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Komputronik S.A., 65% właścicieli firm szuka sposobów na zmniejszenie obciążeń podatkowych właśnie poprzez inwestycje w środki trwałe.
Optymalizacja podatkowa. Jak to działa?
Kupując sprzęt elektroniczny na koniec roku, przedsiębiorca może skorzystać z amortyzacji środków trwałych. Przykładowo, zakup 25 laptopów o wartości 4 tysiące złotych każdy przynosi wymierne korzyści. Na samej tylko składce zdrowotnej można zaoszczędzić 7317 złotych. Całkowita kwota oszczędności wynosi natomiast 35 772 złote, uwzględniając VAT, podatek dochodowy i składkę zdrowotną.
Oszczędność sprawia, że przedsiębiorca otrzymuje praktycznie bezpłatnie blisko dwa laptopy. Takie dane przedstawiła Marzena Sawicka-Szparag, dyrektor sprzedaży do partnerów handlowych w Komputronik S.A.
Technologiczne inwestycje fundamentem rozwoju biznesu
Z badań wynika, że aż 76% przedsiębiorców inwestuje w sprzęt IT i szeroko pojętą technologię, aby nadążyć za postępującą cyfryzacją.
– Rynek technologiczny rozwija się szybko, zmuszając firmy do regularnej wymiany sprzętu i systemów, aby pozostały konkurencyjne. Nowoczesny sprzęt i oprogramowanie pozwalają na szybsze przetwarzanie danych i lepszą obsługę aplikacji opartych na sztucznej inteligencji, które wymagają większej mocy obliczeniowej. W rezultacie inwestycje pozwalają na wejście w nowy rok z bardziej zaawansowanymi możliwościami. A w efekcie - przełożą się na poprawę wydajności narzędzi pracy, w tym zwiększenie produktywności pracowników – mówi dyrektor sprzedaży do partnerów handlowych w Komputronik S.A.
Oprócz sprzętu IT polscy przedsiębiorcy chętnie inwestują w maszyny i urządzenia przemysłowe, na które decyduje się 12% ankietowanych, oraz w oprogramowanie, które wybiera 6% respondentów.
