Pierwsza faza Mobilgeddonu była w kwietniu 2015 roku, najbliższa będzie w maju 2016, która ma jeszcze bardziej zatrząś wynikami na liście top 10 naturalnych wyników w googlu.
Strony te będą promowane i specjalnie oznaczone w momencie gdy będziemy korzystać z wyszukiwarki z urządzenia mobilnego.
Ja korzystałem z wyszukiwarki w smartfonie i od razu widać, jak google pomaga i pokazuje które strony są „Mobile friendly”.
Jeżeli kładziesz duży nacisk na bycie w pierwszej 10 w googlu, czyli wydajesz dużo pieniędzy na pozycjonowanie to w momencie kiedy nie będziesz miał strony mobilnej stracisz połowę ruchu (do końca roku Google, szacuje, że na jego wyszukiwarce będzie blisko 50 % ruchu z urządzeń mobilnych).
Jak sprawdzić czy masz stronę mobilną ?
Odpal ją na smartfonie jak dasz radę po niej nawigować i będzie ona przejrzysta to sukces.
Jeżeli wygląda tak jak ta poniżej to tracisz 50 % ruchu.
2. Użyj narzędzia dostarczonego przez Googla.
https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/
Jeżeli twoja strona jest mobilna raport będzie wyglądał następująco.
Strony, które mają problem z mobilnością dostaną informację z jakimi błędami muszą się uporać.
Jeżeli przekonałem cię do posiadania strony internetowej w wersji mobilnej, masz dwa najpopularniejsze rozwiązania.
1. Przygotować osobną stronę tzw, Light, czyli te strony których adres zaczyna się w urządzeniach mobilnych od m.nazwastrony.pl
2. Stworzyć jedną stronę w technologii RWD (Responsive Web Designe) czyli strony responsywne, takie których wygląd dostosowuje się do rozmiaru urządzenia na jakim są wyświetlane.
Mam nadzieje, że spodobał się ci ten materiał jak tak zostaw komentarz.
Następny materiał pojawi się już w następny poniedziałek i będzie o narzędziu pozwalającym zanalizować ruch na stronie, jeżeli chcesz poznać HotJar już teraz zapraszam na marketingnaluzie.pl
Dowiesz się, między innymi, jak sprawdzić:
- w co klikają internauci na twojej stronie,
- jak nagrać internautę poruszającego się po twojej stronie.