Czy klienci wrócą do hipermarketów?

SXC
Za chwilę nadejdzie taki moment...

W którym klienci wrócą do hipermarketów, oczekując naprawdę dużego wyboru produktów i usług - twierdzą w rozmowie z portalemspozywczy.pl Marek Szeib, dyrektor generalny, prezes Auchan Polska i Francois Colombie, przewodniczący rady nadzorczej Auchan Polska.

Marek Szeib mówi temu serwisowi m.in.:  Jeszcze sześć lat temu hipermarkety były na topie, a dyskonty dopiero rozpoczynały walkę o rynek. Dyskonterzy doskonale odrobili lekcję, świetnie zaadoptowali się do bieżących warunków, zdobyli potężną część rynku i klientów. To jednak rewolucja. Jednak rynek dokonał jedynie ewolucji, a nie rewolucji. Wszystkie formaty i marki istniały wcześniej. Zmieniły się jedynie proporcje między nimi.

Celem hipermarketów dzisiaj jest znalezienie dla siebie nowego, ważnego miejsca w rynku, tak aby klient potrafił skorzystać z przygotowanej dla niego oferty. Warto podkreślić, że klient jest obecnie motywowany przede wszystkim przez produkt i przez cenę. Nie ma on motywacji formatu. Klient nie idzie do supermarketu, do hipermarketu, czy do hard dyskontu, bo preferuje ten czy inny format. On idzie dlatego, bo znajduje ten produkt, którego potrzebuje i taką cenę, za jaką może ten produkt kupić. To jest jego główna motywacja. Dzisiaj muszę odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób ja, jako hipermarket mogę znaleźć taką różnicę w stosunku do rynku, która spowoduje, że klient wybierze Auchan - czytamy na w portaluspozywczym.pl.

Źródło: portalspozywczy.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

L
Lukasz33
Temat bardzo obszerny i wielowątkowy. Właściwie należałoby zatytułować artykuł, dlaczego klienci odchodzą z marketów. Ja osobiście, spotkałem się z bardzo wieloma czynnikami, które powodują, że nie wrócę do robienia zakupów w marketach, czy hipermarketach. Pierwszy i zasadniczy powód, to fakt, że społeczeństwo po prostu biednieje z dnia na dzień, a wiadomo, że do hipermarketu nie idzie się np. po kostkę masła, tylko dużo więcej, a to kosztuje. Druga sprawa, to chamska obsługa - ludzie przypadkowi, z łapanki, którzy pracują, bo muszą, a nie dlatego, że chcą i przez to robią łaskę ze wszystkim, przede wszystkim, próbując udowodnić klientowi, że to on jest dla nich, a nie odwrotnie, bo jak nie chcesz, to czeka 150 następnych klientów. Jakość towarów, pozostawia wiele do życzenia. Serwis urządzeń technicznych, praktycznie funkcjonuje na zasadach jest, bo jest. W Auchanie w Bydgoszczy, łamią prawa klienta, że tak powiem w "biały dzień". Miałem sytuację, że kupiłem uszkodzony odtwarzać Mp3, nie było możliwości sprawdzenia, bo pracownik serwisu zniknął na długo, a że miałem rozplanowany czas, nie mogłem dłużej czekać. W domu okazało się, że sprzęt jest uszkodzony i nie działa, więc pojechałem z reklamacją, żądając zwrotu pieniędzy lub wymiany towaru, kilka godzin po dokonaniu zakupu. Oczywiście nie było takiej możliwości, tylko oddanie w ramach gwarancji na 14, czy 21 dni roboczych. Skandal ! Prawo konsumenckie mówi coś innego, ale oczywiście market skutecznie olewa to prawo i z pretensjami możesz iść do Pana Boga, bo kierownik nie raczy podejść - jest zajęty. Najgorsze chamstwo z jakim się spotkałem wobec klientów, to właśnie Auchan w Bydgoszczy i Polomarkety.  
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu