Cotygodniowe zakupy czy spotkania z przyjaciółmi mogą już nigdy nie wyglądać, jak jeszcze kilka miesięcy temu. Nasze zachowania uległy zmianie. Pandemia COVID-19 zapoczątkowała nową erę zachowań konsumenckich.
Kupujemy i żyjemy inaczej.
W badaniu Ernst & Young Polska ok. 16 proc. Polaków przyznało, że zmiany gospodarcze są w znacznym stopniu dla nich dotkliwe i dlatego muszą wprowadzać oszczędności w domowych budżetach. Większą uwagę zwracamy również na odpowiedni poziom higieny w sklepach, komunikacji miejskiej i restauracjach.
Bezpieczeństwo osobiste
Pandemia odcisnęła piętno na nawykach zakupowych osób na całym świecie. Obecnie dla globalnych konsumentów największe znaczenie mają łatwość dokonywania zakupów (42 proc. wskazań), zaufanie do marki (41 proc.) oraz bezpieczeństwo osobiste, na które wskazało 40 proc. respondentów – wynika z danych KPMG.
Sklepom stawiane są nowe wymagania. Konsumenci mają coraz większą wiedzę dotyczącą zdrowia i przenoszenia wirusów i bakterii. Sieci sprzedaży muszą dostarczać swoim klientom coraz to nowszych powodów do zakupu w trybie offline. Kluczowe przy tym jest bezpieczeństwo. Zaczynamy wybierać sklepy zapewniające odpowiednią higienę. Marki na nowo muszą pozyskać zaufanie konsumentów.
Nowa rzeczywistość to nowa normalność
Z tym wyzwaniem sklepy będą się mierzyć jeszcze przez dłuższy czas, dopóki nowa rzeczywistość nie stanie się normalnością. Aby zatrzymać odbiorcę na nowo należy udowodnić, że firma dba o ochronę konsumenta, ale również o pracownika. Ponadto, czy zapewnia czystość kas, wózków, koszyków oraz środki do dezynfekcji – wszystko, co sprawia, że czujemy się bezpieczniej. Tradycyjne sklepy stacjonarne muszą znaleźć nowe sposoby zachęcające klientów do zakupów.
Ważne dziś! Kliknij i przeczytaj!
- Gdzie po zakupy 27 września. Niedziele handlowe 2020 - teraz i w przyszłości
- Bank, firma pożyczkowa ma oddać część kosztów poza odsetkami
- Okazja? Nie wynajmuj urlopowego apartamentu od oszusta!
- W drugim kwartale mocno spadły wynagrodzenia. Przejściowo?
- Najnowszy profit pracowniczy: job crafting. Jaka korzyść?
- Rekordowo drogie jabłka - już na zawsze?
Blisko połowa konsumentów badania KPMG wskazała, że aktualnie oczekuje od właścicieli sklepów stacjonarnych odpowiednich rozwiązań, które służyć będą zapewnieniu dystansu społecznego.
-Jednak nigdy nie będzie w pełni bezpiecznie bez samodyscypliny konsumentów. – Nie zagraża nam tylko koronawirus, ale także inne drobnoustroje, które mogą znacząco obniżyć naszą odporność. Bakterie i wirusy to niestety stały element środowiska, ale możemy w znaczący sposób wpłynąć na to, czy pojawią się one w naszym domu – mówi Marcin Zieliński, ekspert Terytorium Sp. z o. o.
Ważne dziś! Kliknij i przeczytaj!
- Gdzie po zakupy 27 września. Niedziele handlowe 2020 - teraz i w przyszłości
- Bank, firma pożyczkowa ma oddać część kosztów poza odsetkami
- Okazja? Nie wynajmuj urlopowego apartamentu od oszusta!
- W drugim kwartale mocno spadły wynagrodzenia. Przejściowo?
- Najnowszy profit pracowniczy: job crafting. Jaka korzyść?
- Rekordowo drogie jabłka - już na zawsze?
