Duże miasto w Polsce testuje elektryczne autobusy

Maciej Badowski
Opracowanie:
Rzeszów testuje elektryki, ponieważ stawia na zeroemisyjny transport publiczny.
Rzeszów testuje elektryki, ponieważ stawia na zeroemisyjny transport publiczny. Patryk Głażewski/ Polska Press
Rzeszów stawia na nowoczesność i ekologię w transporcie publicznym. Miasto uruchamia nową linię autobusową, która połączy dwa kluczowe dworce. Na trasie zadebiutuje elektryczny autobus King Long, a na ulicach testowane są również inne modele elektryczne.

Nowa linia autobusowa w Rzeszowie

Zarząd Transportu Miejskiego w Rzeszowie wprowadza innowacyjne rozwiązania w komunikacji miejskiej. W środę uruchomiona zostanie nowa linia autobusowa nr 50, która połączy Dworzec Główny PKP z Dworcem Lokalnym. Na tej trasie pasażerów będzie przewoził sześciometrowy autobus elektryczny King Long.

Autobus ten będzie kursował co 30 minut, zaczynając swoje pierwsze kursy już o 5:35 rano z Dworca Głównego PKP i o 5:55 z Dworca Lokalnego. Dzięki swojej kompaktowej budowie, King Long pomieści 23 pasażerów, co czyni go idealnym rozwiązaniem dla miejskiego transportu na krótszych dystansach.

Elektryczny King Long. Co to za autobus?

Nowy autobus King Long to nie tylko nowoczesny design, ale przede wszystkim ekologiczne rozwiązanie dla transportu publicznego.

– Niech państwa nie zmyli wielkość naszego autobusu. To pojazd, który łączy ekologię i wydajność. To nie tylko nowoczesne rozwiązania, ale także odpowiedź na potrzeby współczesnego transportu publicznego – powiedział Paweł Dzikowski, prezes EV Motors.

Strefa Ekologii - artykuły

Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii, King Long jest w stanie sprostać wymaganiom współczesnych miast, oferując jednocześnie komfort i niską emisję spalin. To ważny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju miejskiego transportu.

Testy innych autobusów elektrycznych

Rzeszów nie poprzestaje na jednym modelu. Miasto testuje również dwa inne autobusy elektryczne: Solaris Urbino oraz Irizar.

Temperatura jest dosyć niska, pierwszy raz w takich warunkach testujemy autobusy elektryczne, które z różnych powodów w okresie późnojesiennym i zimowym mają ograniczony zasięg, chociażby ze względu na ogrzewanie. Solaris Urbino 12 electric na jednym ładowaniu przejedzie ok. 450 km i nie wymaga podłączenia do pantografu. Irizar ieBus 12 to nowość na polskim rynku, produkowany w Hiszpanii autobus elektryczny także o dużym zasięgu – ponad 400 km – przekazał Maksym Bratko, prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego.

Testy te mają na celu sprawdzenie, jak autobusy elektryczne radzą sobie w trudniejszych warunkach pogodowych, co jest kluczowe dla ich przyszłego wdrożenia na większą skalę.

Plany na przyszłość

Rzeszów konsekwentnie dąży do wprowadzenia zeroemisyjnego transportu publicznego. Wkrótce miasto zaprezentuje plan zrównoważonej mobilności miejskiej, który będzie podstawą do pozyskiwania funduszy unijnych na zakup kolejnych ekologicznych autobusów.

Wkrótce zaprezentujemy plan zrównoważonej mobilności miejskiej, a w ślad za tym projekt transportowy dla miasta. W oparciu o nie będziemy pozyskiwali środki unijne na zakup kolejnych ekologicznych autobusów – dodał prezydent Rzeszowa Konrad Fijołek.

Dzięki wsparciu finansowemu z Ministerstwa Klimatu i Środowiska, miasto planuje zakup 20 autobusów wodorowych, co jest kolejnym krokiem w kierunku nowoczesnego i ekologicznego transportu miejskiego.

Rzeszów, stawiając na innowacje i ekologię, pokazuje, że przyszłość transportu miejskiego leży w nowoczesnych, zeroemisyjnych rozwiązaniach. Nowa linia autobusowa i testy elektrycznych pojazdów to dopiero początek zmian, które mają uczynić miasto bardziej przyjaznym dla mieszkańców i środowiska. Dzięki wsparciu finansowemu i ambitnym planom, Rzeszów ma szansę stać się liderem w dziedzinie zrównoważonego transportu publicznego w Polsce.

źródło: PAP

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu