Dzień Ojca skłania do spojrzenia na sytuację polskich ojców w pracy. Jak podaje Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, liczba ojców korzystających z urlopów ojcowskich systematycznie rośnie i w pierwszych miesiącach 2017 roku była o 7 tysięcy większa niż w roku ubiegłym.
Oprócz form wsparcia dla rodziców oferowanych ustawowo – wiele propozycji płynie od samych pracodawców.
HRK w swoim raporcie „Work-life balance. Niewykorzystany potencjał” przygląda się benefitom oferowanym ojcom przez pracodawców.
Pracodawcy mają programy
Programy wspierające życie rodzinne pracowników, np. „Mama/Tata w pracy” (ATC Cargo), „Równowaga, Praca, Rodzina” (Tchibo) lub „Zadbaj o siebie, zadbaj o dziecko” (EDP Renewables Polska), mają w firmach najdłuższą tradycję. Korzysta z nich blisko połowa badanych przez HRK firm, które oferują bardzo szeroki zakres świadczeń – poczynając od możliwości pracy zdalnej, elastycznych godzin pracy, po organizację imprez i spotkań dla rodzin pracowników.