https://strefabiznesu.pl
reklama

By ich zatrzymać, muszę dostać coś więcej niż pensję

Barbara Wesoła
Opracowanie:
Czas zmienić nastawienie. Nie pokolenia Z, ale pracodawców.
Czas zmienić nastawienie. Nie pokolenia Z, ale pracodawców. dariusz bloch/polska press
Młode pokolenie pracowników, znane jako pokolenie Z, wkracza na rynek pracy, przynosząc ze sobą nowe wyzwania i wartości. Pracodawcy coraz częściej dostosowują się do ich potrzeb, widząc w młodych pracownikach potencjał do wprowadzania innowacji i zysków płynących z ich świeżego spojrzenia. Jak można najlepiej zrozumieć i współpracować z „zetkami”?

Spis treści

Za stereotypami o pokoleniu Z kryją się wartości, które mogą zwiększyć konkurencyjność firm

– O młodym pokoleniu mówi się wiele: „ciągle na telefonie”, „tylko work-life balance im w głowie”, „roszczeniowi”. Tymczasem za tymi etykietami kryją się wartości, które niosą ogromny potencjał i mogą przesądzić o konkurencyjności niejednej firmy – podkreśla Magda Pietkiewicz, ekspertka rynku pracy i twórczyni platformy Enpulse, służącej do badania zaangażowania pracowników.

Pracodawcy coraz częściej rozumieją, że dążenie do równowagi między pracą a życiem prywatnym oznacza troskę o zdrowie i dobrostan pracownika, co przekłada się na jego produktywność. Z kolei „roszczeniowość” pokolenia Z to często asertywność i odwaga w wyrażaniu swoich potrzeb, które wpływają na zmianę rynku pracy na lepsze.

Efektywna współpraca z pokoleniem Z wymaga elastyczności, otwartości i wykorzystania różnorodności pokoleniowej

Pracodawcy, którzy chcą nawiązać owocną współpracę z pokoleniem Z, powinni postawić na elastyczność, otwartość i transparentną komunikację.

– Kluczem do otwarcia się na zetki jest zrozumienie, że różnorodność pokoleniowa to atut. Pozwala korzystać zarówno z dynamiczności charakterystycznej dla młodości, jak i mądrości wynikającej z lat doświadczeń – dodaje Pietkiewicz.

Ekspertka zauważa, że badania firmy Deloitte pokazują, że zróżnicowane zespoły, w tym te wielopokoleniowe, mogą osiągać nawet o 80% lepsze wyniki niż mniej zróżnicowane grupy.

– Na przestrzeni lat każde pokolenie wprowadzało na rynek pracy własne, unikalne wartości i podejście, wynikające z odmiennych doświadczeń życiowych. Aby w pełni wykorzystać potencjał wynikający z tej różnorodności, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy muszą być gotowi na transparentną komunikację – zauważa Pietkiewicz.

Biznes

Dalszy ciąg artykułu pod wideo ↓
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Pokolenie Z ceni elastyczność i otwartość na zmiany. Dla pracodawców oznacza to konieczność wdrożenia bardziej elastycznych form pracy, zapewnienia możliwości rozwoju zawodowego oraz wspierania dobrostanu psychicznego pracowników.

zdj Monika Pietkiewicz
– Na przestrzeni lat każde pokolenie wprowadzało na rynek pracy własne, unikalne wartości i podejście, wynikające z odmiennych doświadczeń życiowych. Aby w pełni wykorzystać potencjał wynikający z tej różnorodności, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy muszą być gotowi na transparentną komunikację – dodaje ekspertka. Mat. prasowe. Monika Pietkiewicz

Inicjatywy łączące młodych pracowników z pracodawcami wspierają wzajemne zrozumienie

Przykładem podejścia łączącego młode pokolenie z pracodawcami jest projekt „Work War Z”. – To projekt, który łączy dwa pozornie odmienne światy, pomagając młodym i pracodawcom działać wspólnie i wzajemnie się inspirować – zauważa Pietkiewicz. Celem „Work War Z” jest lepsze zrozumienie potrzeb, oczekiwań i motywacji młodych ludzi w miejscu pracy, co przekłada się na budowanie nowoczesnych i otwartych kultur organizacyjnych.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu