-66 proc. Polaków przynajmniej raz w tygodniu korzysta z mediów społecznościowych w godzinach pracy. Social media stają się coraz ważniejszym narzędziem realizacji obowiązków zawodowych- tłumaczy w rozmowie z Agencją informacyjną Polska Press Aleksandra Skwarska, ekspertka Pracuj.pl.
Najbardziej popularnymi kanałami używanymi w pracy są Facebook, YouTube i Instagram. Za podium znalazły się LinkedIn i Twitter- wynika z raportu Pracuj.pl "Cyfrowa ewolucja kariery". Jak wyjaśnia ekspertka, tylko 15 proc. z badanych, którzy przyznali, że w pracy zaglądają do social mediów wykorzystuje je wyłącznie do celów służbowych. - Blisko połowa, zarówno do celów służbowych, jak i prywatnych. Mimo zmian zachodzących w powszechnym odbiorze tych kanałów aż 1/3 badanych przyznaje, że ich przełożeni nie zgadzają się na korzystanie z mediów społecznościowych przez pracowników- mówi.
Jak zauważają eksperci, jeszcze kilka lat temu korzystanie z mediów społecznościowych w godzinach pracy bywało źle postrzegane przez pracodawców, a na sprzęcie służbowym instalowano m.in. blokady uniemożliwiające korzystanie z tych kanałów. I choć postawy w tym zakresie przeszły znaczącą ewolucję, wciąż widoczne są różnice między postawami pracodawców a faktycznymi zachowaniami czy oczekiwaniami pracowników.
Od soboty możemy korzystać z ogródków przy restauracjach. Je...
- Pełna dowolność w korzystaniu z social media w pracy oczekiwana jest przez blisko połowę badanych (48 proc.), duża grupa (36 proc.) przedstawia się jako zwolennicy zgody na używanie ich w tym czasie tylko do celów służbowych. Spory udział badanych dostrzega więc potrzebę opracowania wyraźnych ram, wyznaczających granice sięgania po media społecznościowe. Podział ten powinien być jednak zrozumiały i klarowny- dodaje Skwarska.
Ekspertka podkreśla, że dobrze wykorzystane media społecznościowe to skuteczne narzędzie pracy i rozwoju zawodowego. - Respondenci najczęściej uważali media społecznościowe za dobre narzędzie do budowy różnorodnych relacji – utrzymania kontaktu ze współpracownikami i z klientami, a także szukania danych o firmach lub ofertach pracy- wylicza i dodaje, że rzadziej wskazywali jako dobre źródło bieżącej wiedzy o branży lub narzędzie poszerzania umiejętności.
