Barbie zarobiła już ponad 1 miliard dolarów
– Film zaczął od rekordowej po pandemii frekwencji na poziomie blisko pól miliona widzów w Polsce. Lepszy wynik osiągnął tylko „Avatar: Istota wody”, który w grudniu 2022 przed ekranami kin zgromadził zaledwie 13 tys. widzów więcej – informowaliśmy niedawno.
– Jako szefom dystrybucji nieczęsto zdarza nam się zaniemówić z powodu wyników filmu, ale Barbillion przeskoczył nawet nasze najbardziej optymistyczne prognozy – powiedzieli we wspólnym oświadczeniu Jeff Goldstein i Andrew Cripps, którzy nadzorują krajową i międzynarodową dystrybucję studia.
Dotychczas tylko 53 filmy zarobiły ponad 1 miliard dolarów, a „Barbie" jest najbardziej kasowym filmem wyreżyserowanym przez kobietę. Zrzuciła z podium „Wonder Woman" która zarobiła łącznie 821 milionów dolarów. Do pokonania pozostają jej jeszcze trzy filmy współreżyserowane przez kobiety, czyli „Frozen" oraz „Kaptain Marvel".
Dotychczas największy sukces pod kątem finansowym w 2023 osiągnął „Super Mario Bros. Film”. Animacja ta stała się 15 najbardziej kasowym filmem w historii z wynikiem 1,35 mld dolarów zarobku.
– „Barbie" zdobyła sobie szeroką publiczność nawet w Chinach, mimo że w ostatnich latach decydują się one na coraz większą izolację – zauważa portal CNN.
Profesor Michael Berry, dyrektor Centrum Studiów Chińskich z Uniwersytetu Kalifornijskiego, podkreśla, że w Państwie Środka, podobnie jak w innych krajach dzieci dorastały z lalkami „Barbie", a film wykorzystuje to inteligentnie, zachęcając zarówno miłośników jak i zaprzysięgłych wrogów „Barbie".
– Film jest również w stanie przemówić zarówno do ośmioletnich marzycieli, jak i do dorosłych widzów, którzy są w stanie zinterpretować film na zupełnie innym poziomie, pełnym ironii, humoru, seksualnych aluzji i alegorii – stwierdził.
Źródło:
