Gotówka na czas kryzysu. NBP informuje o zaopatrywaniu banków na bieżąco

Barbara Wesoła
Opracowanie:
Dostęp do gotówki na terenach objętych powodziom może być utrudniony, ale na bieżąco trwa zaopatrywanie banków i czynnych placówek Poczty Polskiej.
Dostęp do gotówki na terenach objętych powodziom może być utrudniony, ale na bieżąco trwa zaopatrywanie banków i czynnych placówek Poczty Polskiej. Fot. Grzegorz Mehring / Polska Press
W obliczu niedawnych powodzi w południowo-zachodniej Polsce, Narodowy Bank Polski (NBP) podjął szereg działań, aby zapewnić płynność finansową w regionach najbardziej dotkniętych kataklizmem. Dostęp do gotówki w bankach i placówkach Poczty Polskiej jest kluczowy dla mieszkańców tych obszarów, szczególnie w sytuacji, gdy elektroniczne metody płatności mogą być ograniczone z powodu awarii infrastruktury. W tym artykule przyjrzymy się, jak NBP reaguje na te wyzwania, zapewniając ciągłość dostępu do gotówki.

Zapewnienie gotówki przez NBP

Oddziały okręgowe Narodowego Banku Polskiego, w tym te w Opolu i Wrocławiu, zostały postawione w stan gotowości, aby na bieżąco zaopatrywać jednostki organizacyjne banków oraz Poczty Polskiej w gotówkę we wszystkich nominałach. Jak podaje biuro prasowe NBP, bank centralny utrzymuje stały kontakt z przedstawicielami banków oraz firmami obsługującymi gotówkę, aby zapewnić ciągłość dostaw waluty polskiej.

W związku z powodzią w południowo-zachodniej Polsce NBP pozostaje w stałym kontakcie z przedstawicielami banków oraz firm obsługujących gotówkę w imieniu banków. Wszystkie oddziały okręgowe NBP, również Oddziały Okręgowe NBP w Opolu i Wrocławiu, pozostają dostępne i zaopatrują w walutę polską na bieżąco w pełnym zakresie nominałowym jednostki organizacyjne banków i Poczty Polskiej SA – przekazało biuro prasowe banku centralnego.

Ułatwienia w wymianie uszkodzonych banknotów

NBP wprowadził również procedury ułatwiające wymianę banknotów, które uległy uszkodzeniu lub zamoczeniu w wyniku powodzi. Jest to ważne udogodnienie dla osób, które w wyniku kataklizmu straciły część swoich oszczędności w formie gotówkowej. Bank centralny niezwłocznie poinformował o tych zmianach banki oraz niezależnych operatorów bankomatów, podkreślając swoje zaangażowanie w pomoc poszkodowanym.

Dodatkowo NBP niezwłocznie przekazał bankom, firmom obsługującym gotówkę w imieniu banków oraz niezależnym operatorom bankomatów informację o ułatwieniu przyjmowania do wymiany przez NBP banknotów, które zostały uszkodzone i zamoczone w wyniku powodzi – zaznaczono.

Problemy z dostępem do gotówki

Mimo wysiłków NBP, w niektórych obszarach południowo-zachodniej Polski mogą występować lokalne problemy z dostępem do gotówki. Przyczyniają się do tego zarówno niedostępność niektórych dróg komunikacyjnych, jak i zalanie bankomatów oraz oddziałów banków. NBP zaleca osobom poszukującym informacji o dostępnych punktach z gotówką bezpośredni kontakt z bankami lub niezależnymi operatorami bankomatów, którzy dysponują najbardziej aktualnymi danymi.

W celu uzyskania szczegółowych danych na temat lokalizacji zamkniętych lub niedostępnych oddziałów banków oraz bankomatów proponujemy zwrócić się bezpośrednio do zarządzających nimi banków lub niezależnych operatorów bankomatów, ponieważ podmioty te posiadają najbardziej aktualne i uzupełniane na bieżąco, dane dotyczące poszczególnych lokalizacji – wskazano.

Źródło:

Polska Agencja Prasowa
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu