Innowacje Fargoteksu. Po tkaninach łatwoczyszczących będą odporne na zadrapania

Akcja specjalna Debata: Czym ogrzewać mieszkania i domy?
Wideo
od 16 lat
Tworzymy tkaniny, których cechy: design, właściwości i technologiczne rozwiązania, które proponujemy, mają identyfikować się z komfortem użytkowania i pozytywnymi emocjami - mówi Józef Kosiorek, prezes Grupy Fargotex z Łomży.

Pozwalają Ina na ochronę włókien tkanin przed wnikaniem w nie zabrudzeń. Plamy z tkanin Magic Home można łatwo usunąć bez naruszania struktury materiałów. Nawet po kilku latach użytkowania tkaniny Magic Home zachowują czystość.
Zalety tkanin oraz proste metody ich czyszczenia zaprezentowała w Łomży Ambasadorka marki Magic Home – Małgorzata Rozenek. W ramach warsztatów odbyło się spotkanie szkoleniowe z największymi przedstawicielami branży meblarskiej z Polski.

Czym w tym sezonie chcecie państwo zaskoczyć klientów?
Józef Kosiorek
, prezes Grupy Fargotex: - Fagotex istnieje na rynku od 17 lat, a przełom roku jest dla nas zawsze szczególnie ważny, ponieważ w tym okresie prezentujemy nowe kolekcje tkanin.Na ogół ich premiera odbywa się na targach HeimeTextill we Frankfurcie. W dalszej kolejności prezentujemy je na pozostałych targach m.in. Home Decor / Meble Polska w Poznaniu. Tkaniny, które tworzymy spełniają wymagania nawet najbardziej wymagających klientów, szczególnie linia tkanin łatwoczyszczących Magic Home. Trafiają one w pierwszej kolejności do producentów mebli, a następnie do salonów meblowych, gdzie mogą się z nimi zapoznać nasi ostateczni odbiorcy – klienci kupujący meble.
Przy tworzeniu nowych kolekcji kierujemy się przede wszystkim ich potrzebami i oczekiwaniami. Szczególny nacisk kładziemy na kolorystykę i design wybieranych tkanin. Te wszystkie elementy tworzą spójną całość, której celem jest komfort i wygoda użytkowania tkanin Fargotex.

Jaki był cel spotkania z partnerami biznesowymi Fargoteksu, największymi producentami mebli w Polsce?
- To spotkanie miało na celu wymianę doświadczeń i wiedzy zarówno z producentami mebli, którzy produkują w tkaninach Fargotexu, a w szczególności w tkaninach łatwoczyszczących Magic Home oraz sprzedawcami z salonów meblowych, którzy mają bezpośredni kontakt z klientami i najlepiej znają ich potrzeby. Chcemy wspólnie jako kolejne trzy ogniwa w procesie sprzedażowym, przekazać sobie wiedzę, która jest niezbędna w procesie tworzenia efektywnego i spełniającego oczekiwania konsumentów produktu.

Jakimi argumentami przekonujecie do zakupu tkanin Fargoteksu?
- Decyzje zakupowe wynikają przede wszystkim z emocji, a te są dla nas niezwykle istotne. Z tego względu tworzymy tkaniny, których cechy: design, właściwości i technologiczne rozwiązania, które proponujemy, mają identyfikować się z komfortem użytkowania i pozytywnymi emocjami. Tkaniny łatwoczyszczące Magic Home stworzyliśmy z myślą o przestrzeni domowej, której harmonię burzy brak czystości. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom usunięcie plam z soku, czekolady, czerwonego wina, mazaków, kredek czy plam po zwierzakach z tkanin Magic Home jest bardzo proste. Wystarczy jedynie odrobina wody i ściereczka z mikrofibry.

Czy już wcześniej organizowaliście państwo spotkania w formie warsztatów?
- Organizowaliśmy wiele spotkań z naszymi partnerami, ale w takiej formie po raz pierwszy. Co ważne, po raz pierwszy zaprezentowaliśmy siedzibę naszej firmy szerszej publiczności. Staramy się być jak najbliżej zarówno naszych partnerów handlowych, jak i klientów kupujących meble, wyprzedzać ich oczekiwania. Stworzyliśmy specjalny dział trade marketingu dedykowany współpracy z salonami meblowymi. Pracownicy działu wspierają sprzedawców wiedzą o tkaninach Fargotex i tkaninach łatwoczyszczącyh Magic Home.
Bardzo istotnym elementem komunikacji jest umiejętne pokazanie konsumentowi technologii tkanin Magic Home, a w efekcie korzyści, jakie wynikają z ich użytkowania. W salonach meblowych, które oferują tkaniny Magic Home, konsumenci mogą osobiście sprawdzić za pomocą mini labolatoriów „Magic Box”, czy to, o czym mówimy w kontekście słowa „łatwoczyszczące”, faktycznie działa.

Czy tkaniny łatwoczyszczące „Magic Home” są dostępne wyłącznie dla zamożniejszych konsumentów?
- W odpowiedzi na to pytanie, posłużę się prostym przykładem.
Jeszcze kilkanaście lat temu szukaliśmy aut z podstawowym wyposażeniem, bez dodatkowych akcesoriów, dzięki którym otrzymujemy nie tylko komfort i wygodę, ale przede wszystkim bezpieczeństwo tj. poduszki powietrzne czy system ABS. Ale to się zmieniło – dawny „luksus” uważamy dziś za podstawowy standard.
Podobnie jest z tkaninami. Teraz konsumenci wybierają produkty, które są bezpieczne, komfortowe oraz mają odpowiedni design.

Jakie są plany firmy na najbliższe miesiące?**
- Nie będę zdradzał zbyt wiele, ale pracujemy nad materiałami obiciowymi odpornymi na zadrapania przez zwierzęta domowe (w szczególności kotów i psów). Chcemy, żeby posiadanie pupila nie wiązało się z ograniczaniem komfortu w przestrzeni domowej.

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu