Prezes InPost Rafał Brzoska podczas konferencji dla analityków poinformował, że firma w listopadzie tego roku zwiększy ceny usług dla Allegro. Początkowo zmiany nie były planowane, lecz ostatnie doniesienia o wzroście inflacji wpłynęły na zmianę decyzji.
Na początku roku myśleliśmy, że zmiana ceny będzie w okolicy niskiego dwucyfrowego poziomu, bo inflacja była przewidywana na tym poziomie. Dzisiaj widzimy wyraźne, że inflacja CPI w sierpniu sięgnęła 16,1 proc., co dla mnie znaczy, że we wrześniu znowu wzrośnie - przekazał.
Brzoska dodał, że podwyżki cen usług dla Allegro osiągną poziom zbliżony do inflacji. W tym roku firma już dwukrotnie podnosiła ceny usług niezakontraktowanych - o 8 proc. w kwietniu oraz 5 proc. w maju.
Zdaniem prezesa spółki w tym roku nie będzie już więcej podwyżek, choć niewykluczone, że za przewóz paczek więcej zapłacimy w przyszłym roku. Wszystko będzie zależało od kosztów energii, paliwa i pracy.
Jeśli będziemy obserwowali dalszy wzrost cen paliwa, kosztów energii i pracy w 2023 r., to nie wyobrażam sobie, żeby jakikolwiek podmiot logistyczny, tego wzrostu kosztów funkcjonowania nie przełożył na ceny swoich produktów - dodał Brzoska.
Rekordowe wyniki InPost
Paczkomaty od lat cieszą się ogromną popularnością w Polsce. Korzysta z nich już niemal połowa dorosłej populacji naszego kraju, czyli ponad 15,8 mln osób. W porównaniu z zeszłorocznymi danymi liczba użytkowników wzrosła o 14 procent.
Jak wynika z najnowszego zeznania finansowego, firma w II kwartale bieżącego roku wypracowała 1,69 mld złotych przychodów, zatem o 97,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Prezes InPost Rafał Brzoska przyznaje, że jest to najlepszy wynik w historii spółki.
Mogę z dumą powiedzieć, że są to jedne z najlepszych wyników kwartalnych w naszej historii. Odnotowaliśmy wzrost udziału na wszystkich naszych głównych rynkach, co jest szczególnie istotne w przypadku Wielkiej Brytanii i Francji, gdzie InPost obsłużył znacznie więcej przesyłek, pomimo że rynki te odnotowały spadki wolumenów. We Francji i Wielkiej Brytanii kontynuujemy obecnie pracę nad wdrożeniem dostaw następnego dnia – będzie to nowa jakość, która powinna zwiększyć naszą obecność w segmencie przesyłek B2C - ogłosił założyciel oraz prezes zarządu InPost.
InPost stawia paczkomaty nie tylko w Polsce, ale też za granicą. Oprócz 18,4 tys. automatów w Polsce, 1 tys. stoi już we Francji, 3935 w Wielkiej Brytanii oraz ponad 300 we Włoszech.
Firma zamierza utrzymać wzrosty przy jak najniższych podwyżkach cen dla klientów. Sposobem na to ma być zmniejszenie zużycia surowców, energii i odpadów elektronicznych, a także wymiana kurierskiej floty spalinowej na auta elektryczne.
Strefa Biznesu: W Polsce drastycznie wzrosną podatki? Winna demografia
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?