Jeden z najbogatszych Polaków ruszył na wojnę z Facebookiem. Rafał Brzoska odniósł pierwszy sukces

Maciej Badowski
Mamy pierwsze duże zwycięstwo w walce z deep fejkami szerzonymi w kanałach METY i udowadniamy że się da – napisał Rafał Brzoska, prezes inPostu.
Mamy pierwsze duże zwycięstwo w walce z deep fejkami szerzonymi w kanałach METY i udowadniamy że się da – napisał Rafał Brzoska, prezes inPostu. Sylwia Dąbrowa/ Polska Press
Rafał Brzoska, prezes Inpostu, postanowił pójść na wojnę z Facebookiem. Chodzi o nieprawdziwe, sponsorowane informacje na polskim Facebooku i Instagramie. – Wiele osób twierdzi, że z BIG Techami, a zwłaszcza z METĄ wygrać się nie da! Nic bardziej mylnego – przekazał Brzoska. – Dzisiaj pokazaliśmy, że potrafimy skutecznie przeciwstawić się temu problemowi, a duże platformy mogą odpowiadać za reklamy, które przyjmują do wyświetlania na swoich portalach – dodał.

Spis treści

Brzoska na wojnie z Facebookie'm

Rafał Brzoska, prezes inPostu za pośrednictwem portalu LinkedIn poinformował o „dużym zwycięstwie w walce z deep fejkami szerzonymi w kanałach METY".

– Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych wydał postanowienie, które tymczasowo (na 3 miesiące) zakazuje Meta wyświetlania reklam z wizerunkiem i danymi mojej żony Amma Omenaa Mensah na Facebooku i Instagramie na terenie Polski – przekazał Brzoska.

O decyzji prezesa UODO Rafał Brzoska poinformował za pośrednictwem mediów społecznościowych.
Rafał Brzoska o decyzji prezesa UODO poinformował w poście zamieszczonym w mediach społecznościowych, na portalu LinkedIn. Polska Press

Jak wyjaśnił we wpisie, prezes UODO „stwierdził dalekie naruszenie czci i godności Omeny oraz brak poszanowania dla jej życia prywatnego i rodzinnego". – Jak słusznie podkreślił Prezes, reklamy, które powielają tak drastyczne informacje, jak te o jej pobiciu, aresztowaniu, a nawet śmierci, mogą wywołać dotkliwe skutki w życiu i zdrowiu psychicznym Omeny oraz innych osób. Tym samym Prezes UODO uznał, że ta sytuacja wymaga pilnych środków i działań – dodał prezes inPostu.

W dalszej części wpisu, Brzoska podziękował prezesowi UODO Mirosławowi Wróblewskiemu „za odwagę i precedensową decyzję". Zdaniem Brzoski, wspomniana decyzja jest „dowodem na to, że z wielkimi korporacjami można skutecznie walczyć". – Polski organ stanął po stronie pokrzywdzonych i wyznaczył kierunek, w jakim powinniśmy zmierzać. Postawa Pana Prezesa pokazała, że najważniejsze są prawa człowieka i jego godność, w przeciwieństwie do postawy wielu innych osób na wysokich i sprawczych stanowiskach, które mimo swojej pozycji nic z tym tematem do tej pory nie zrobiły – napisał jednocześnie oznaczając przedstawiciela Facebook'a.

– Meta nadal bierze pieniądze za reklamy, które powielają fake newsy i deepfake. Nie poddajemy się. Walczymy dalej z poczuciem bezkarności osób, którym wydaje się, że są anonimowe. Dzisiaj pokazaliśmy, że potrafimy skutecznie przeciwstawić się temu problemowi, a duże platformy mogą odpowiadać za reklamy, które przyjmują do wyświetlania na swoich portalach – dodał.

Brzoska przekazał, że za złamanie zakazu „właścicielowi Facebooka i Instagrama grozi kara do nawet 4 proc. światowego przychodu!", dodając, że „w samym 1 kwartale 2024 przychód wynosił ponad 36,5 miliarda dolarów".

Na koniec zachęcił do „przyłączenia się do akcji patrzenia na ręce tej firmie, czy mimo zakazu, nie ignorują postanowienia Prezesa UODO". – Przesyłajcie nadal bezposrednio do mnie tego typu #deepfejki – dodał.

Meta nie reaguje na wezwania

Meta nadal bierze pieniądze za reklamy, które powielają fake newsy i deepfake. Nie poddajemy się. Walczymy dalej z poczuciem bezkarności osób, którym wydaje się, że są anonimowe. Dzisiaj pokazaliśmy, że potrafimy skutecznie przeciwstawić się temu problemowi, a duże platformy mogą odpowiadać za reklamy, które przyjmują do wyświetlania na swoich portalach – dodał.

Prezes inPostu jakiś czas temu, za pośrednictwem mediów społecznościowych opublikował post dotyczący nieprawdziwych wiadomości pojawiających się „na polskim Facebooku i Instagramie", za które „Meta kasuje za to czysty żywy cash".

– Wiadomości o śmierci mojej żony Amma Omenaa Mensah, jej pobiciu przeze mnie lub aresztowaniu/wydaleniu/pozbawieniu obywatelstwa/przeszukaniu mieszkania przez Policję itd... – pisze Brzoska. – Każda z tych wiadomości jest opłacana przez grupy przestępcze i reklamowana przez koncern META - który jak sami zobaczycie na screenach mimo Waszych i naszych zgłoszeń -nie tylko ich nie usuwa, ale wręcz uważa, że nie naruszono "regulaminów META" i nadal je wyświetla i kasuje za te reklamy konkretne policzalne środki finansowe! – dodaje (pisownia oryginalna, przyp. red.).

Jak wyjaśnił dalej, „na wezwanie do działania - przedstawiciele METY odpowiadają robimy co w naszej mocy/uruchamiamy szybką ścieżke/bla bla bla..." -efekt jest taki jaki jest i jaki widać – napisał załączając do postu potwierdzające to zdjęcia.

– Co więcej, ten mechanizm dotyka coraz więcej osób publicznych! Kiedy wreszcie Ministerstwo Sprawiedliwości i sam Rząd dostrzeże ten problem? – pytał we wpisie Brzoska. – Przyjdzie taki moment, że za tę niegodziwość zapłacicie najwyższą cenę-utratę rynku i userów – grzmiał we wpisie jeden z najbogatszych Polaków.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Te firmy będą zatrudniały w najbliższym czasie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu