Na światowych drogach od pewnego czasu jeżdzą już piętrowe autobusy elektryczne, ale do tej pory nie było lubianego przez turystów elektromobilnego busa z odkrytym dachem. Tego typu autobusy są szczególnie popularne wśród turystów zwiedzających miasta. Premiera autobusu w Paryżu i Londynie na początku przyszłego roku.
Dla polskiej gospodarki ważne jest jednak przede wszystkim to, że w autobusie firmy UNVI zostały zamontowane 3 baterie litowo-jonowe o energii 58,1kWh każda. Ich prawidłowe funkcjonowanie jest możliwe dzięki zainstalowanemu układowi Master BMS (Battery Management System) firmy BMZ Poland. Jest to innowacyjny system, pozwalający połączyć baterie o różnym stopniu naładowania w jeden układ bateryjny. Podłączenie równoległe wszystkich baterii mogłoby skutkować wytworzeniem się prądów wyrównawczych, co w efekcie doprowadziłoby do uszkodzenia baterii.
- Ogromną zaletą zastosowanego układu bateryjnego jest to, że może on być szybko serwisowany bez potrzeby demontażu baterii. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom możliwy jest serwis podstawowych komponentów takich jak spalony bezpiecznik, uszkodzony stycznik czy układ zabezpieczeń – mówi Tomasz Ciszek, Kierownik Projektu z BMZ Poland.
Układ Master BMS oblicza w czasie rzeczywistym maksymalne dozwolone prądy ładowania oraz rozładowania, uwzględniając rozpływ prądów do poszczególnych baterii. Oblicza także procentową pojemność zestawu bateryjnego, udostępnia informację o pozostałym zasięgu autobusu i szacunkowym czasie wymaganym do pełnego naładowania.
BMZ Poland Sp. z o.o. powstała w 2010 roku jako spółka „córka” BMZ GmBH – międzynarodowej korporacji założonej w 1994 r. w Karlstein (Niemcy). Obecnie grupa BMZ jest liderem wśród europejskich producentów zestawów akumulatorowych dla przemysłu ogrodniczego, rowerowego, medycznego i rynku szeroko pojętych elektronarzędzi. Specjalizuje się w projektowaniu i produkcji inteligentnych systemów podtrzymywania energii, bazując na ogniwach litowo-jonowych.
Targi Busworld Kortrijk to najstarsza i najbardziej znana wystawa autobusowa i autokarowa, która od 1971 roku odbywa się co dwa lata w belgijskim Kortrijk. Od 2001 roku Busworld International jest organizowany także w 5 innych miastach na wszystkich kontynentach.
Może Cię zainteresuje:
Jeszcze długo jajka będą drożeć, a nawet będzie kłopot z ich zakupem. Dlaczego?