Klienci coraz chętniej wracają do stacjonarnych zakupów

OPRAC.:
Maciej Badowski
Maciej Badowski
Najwyższy dzienny footfall zaobserwowano 1 czerwca, czyli w dzień dziecka.
Najwyższy dzienny footfall zaobserwowano 1 czerwca, czyli w dzień dziecka. Karolina Misztal/ Polska Press
Udostępnij:
Z danych wynika, że powoli wracamy do stacjonarnych zakupów. Polska Rada Centrów Handlowych zaprezentowała kolejne wyniki odpowiedzialności. Od 1 do 7 czerwca br. średnia odwiedzalność wyniosła 77 proc. w stosunku do analogicznego tygodnia w 2019 roku. Zależnie od dnia footfall kształtował się na poziomie od 72 do 79 proc. footfallu ubiegłorocznego.

- Bardzo cieszy nas stały wzrost odwiedzin w miarę kolejnych etapów odmrażania gospodarki, bo jako branża dokładamy wszelkich starań, by zachować najwyższy poziom bezpieczeństwa podczas zakupów, zarówno wśród klientów, jak i pracowników, i cieszymy się, że to zaufanie do nas procentuje - mówi Radosław Knap, Dyrektor Generalny PRCH, cytowany w komunikacie.

Po raz kolejny nieco lepsze wskaźniki odwiedzalności zanotowały mniejsze i średnie obiekty, średnio o kilka punktów procentowych wyższe w stosunku do wyników obiektów dużych i bardzo dużych. Zaobserwowano także wyraźny wzrost odwiedzalności w Regionie Wschodnim, który zanotował najlepszy dzienny wynik w czterech spośród siedmiu dni badanego okresu.

Najwyższy dzienny footfall zaobserwowano 1 czerwca, czyli w dzień dziecka. Wyniósł on 99 proc. w stosunku do analogicznego dnia ubiegłego roku, czyli poniedziałku 3 czerwca 2019. W specjalnym porównaniu, uwzględniającym zeszłoroczny dzień dziecka, średnia odwiedzalność nie wypada już tak dobrze - kształtuje się na poziomie 59 proc.

- Musimy wziąć pod uwagę kilka czynników, które miały wpływ na taki wynik. Po pierwsze w tym roku dzień dziecka przypadł w poniedziałek, a w roku ubiegłym była to sobota, która naturalnie notuje wyższe wskaźniki odwiedzalności. Po drugie, z uwagi na pandemię koronawirusa, obiekty nie organizowały tradycyjnych eventów dla najmłodszych - komentuje Anna Zachara-Widła, Research & Education Manager w PRCH.

Ponadto ekspertka zwraca uwagę na fakt, że jeszcze za wcześnie, by analizować wpływ otwarć kin, sal zabaw i klubów fitness na odwiedzalność po 6 czerwca.

Obejrzyj wideo:

Premier przedstawił czwarty etap odmrażania gospodarki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

ASUS

ASUS X515EA-BQ1445W i5/8GB/512GB/Win11 (X515EABQ1445W)

4 299,00 zł2 699,00 zł-37%
miejsce #2

Lenovo

Lenovo Legion 5-15ACH 15,6"/Ryzen7/16GB/512GB/NoOS (82JW008SPB)

6 499,00 zł4 399,00 zł-32%
miejsce #3

ASUS

ASUS ROG Strix G15 G513IE-HN003 15,6"/Ryzen7/16GB/512GB/NoOS ...

6 334,80 zł4 699,00 zł-26%
miejsce #4

MSI

MSI Katana GF76 17,3"/i7/16GB/512GB/NoOS (11UD466XPL)

6 099,00 zł4 799,00 zł-21%
Materiały promocyjne partnera

Jakub Wiech: Ceny ropy naftowej wracają do poziomu sprzed wojny

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Strefa Biznesu
Dodaj ogłoszenie