Klient nasz pan – reklamacje budują satysfakcję klienta

Maciej Badowski AIP
Nie ulega wątpliwości, że reklamacje są rzeczą przykrą – zarówno dla firm jak i dla klienta
Nie ulega wątpliwości, że reklamacje są rzeczą przykrą – zarówno dla firm jak i dla klienta Michał Okla
Udostępnij:
Klient nasz pan. To powiedzenie znane jest chyba każdemu. Firmy otwarcie przyznają, że wraz ze wzrostem poziomu konkurencji staje się coraz prawdziwsze. Jeśli marka chce pozostać atrakcyjna i konkurencyjna na rynku, musi wychodzić naprzeciw potrzebom klienta. Nawet tym z pozoru przyziemnym.

Dzisiejszy konsument jest osobą niezwykle wymagającą. Oczekuje dedykowanych ofert, atrakcyjnych promocji i profesjonalnej obsługi. Na każdym etapie handlowym (sprzedażowym), chce czuć się jak ktoś ważny i traktowany z należytym szacunkiem. Co więcej, staje się osobą bardzo świadomą. Nie tylko swoich praw jako klient, ale przede wszystkim posiada coraz większą wiedzę o produktach i usługach, z których chce skorzystać. Ułatwia mu to internet ze swoimi bogatymi zasobami informacji. Dzięki globalnej sieci, w krótkim czasie, może poznać opinie innych użytkowników, znaleźć konkurencyjne oferty i lepsze promocje.

Coś więcej niż produkt

Obecny rynek wymaga od firm budowania przywiązania klientów w oparciu o coś więcej niż sam produkt. Konieczne jest tworzenie odpowiedniego klimatu marki, świata przeżyć, emocji, a przede wszystkim odpowiednich relacji z konsumentem. Te jak wiemy kształtują się cały czas – na etapie prezentacji oferty, sprzedaży i, nie mniej ważnych, reklamacji. To klient musi być zawsze w centrum uwagi.

Firmy dążą do dostarczania produktów i usług na wysokim poziomie, aby wygrać wyścig o klienta. Oczywiście nie ma rzeczy doskonałych i problemy czy reklamacje zdarzają częściej lub rzadziej, ale zdarzają się każdemu.

- W biznesie trzeba być realistą. Wszyscy dążą do ideału, ale nie można udawać, że nie zdarzają się też potknięcia. Cała sztuka polega na tym, żeby je przewidywać, być na nie przygotowanym i umieć wychodzić z nich obronną ręką. Dlatego istotne jest właściwie zarządzanie procesami reklamacji i realizowanie przyjętych strategii – wyjaśnia Dariusz Pitera, Ideo.

Nie ulega wątpliwości, że reklamacje są rzeczą przykrą – zarówno dla firm jak i dla klienta. Dlatego stawiając satysfakcję konsumenta nade wszystko, trzeba się o niego szczególnie zatroszczyć. Musi być przekonany, że jego problemy są dla nas jako firmy najważniejsze i robimy wszystko, żeby zrekompensować jego straty.

Takie jest, lub powinno być, główne założenie strategii biznesowej. Odpowiednie podejście do klienta, pozwala zminimalizować szkody wynikające z sytuacji kryzysowych, a niekiedy nawet obrócić część z nich w sukces. Należy o tym nieustannie pamiętać. Przedsiębiorstwa, które nie podchodzą do tego tematu wystarczająco poważnie, bardzo szybko tracą wiarygodność i zaufanie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

ASUS

ASUS ROG Strix G15 G513IE-HN003 15,6"/Ryzen7/16GB/512GB/NoOS ...

6 334,80 zł4 699,00 zł-26%
miejsce #2

MSI

MSI Katana GF76 17,3"/i7/16GB/512GB/NoOS (11UD466XPL)

6 199,00 zł4 799,00 zł-23%
miejsce #3

Apple

Apple MacBook Pro 13,3"/M1/8GB/256GB/macOS (MYD82ZEA)

7 599,00 zł6 699,00 zł-12%
Materiały promocyjne partnera

Jakub Wiech: Ceny ropy naftowej wracają do poziomu sprzed wojny

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Strefa Biznesu
Dodaj ogłoszenie