Spis treści
Rynek jak zwykle ważniejszy od ludzi
Dyrektor ds. zarządzania zasobami ludzkimi w FŁT, Andrzej Zbróg, wskazuje na zmieniający się rynek motoryzacyjny, który coraz bardziej skłania się ku elektromobilności, co zmniejsza zapotrzebowanie na oferowane przez fabrykę komponenty.
– Musimy dostosować naszą strukturę do aktualnych potrzeb – podkreślił Zbróg.
Zgłoszenie o planowanych zwolnieniach grupowych wpłynęło do Powiatowego Urzędu Pracy w Kraśniku. Dyrektor urzędu, Krzysztof Grzegorczyk, poinformował, że zwolnienia obejmą 110 pracowników, co stanowi około 10,5 proc. całej załogi. Większość zwalnianych to pracownicy produkcyjni, a około 40 z nich nabywa prawa do świadczeń przedemerytalnych lub emerytury.
Działania PUP i zarządu fabryki w kwestii zwolnień
Zarząd fabryki podejmuje działania mające na celu zmniejszenie liczby zwolnień.
– Szukamy rozwiązań, przesuwamy pracowników pomiędzy działami, szukamy nowych klientów i specjalizacji – powiedział Zbróg.
Fabryka zmaga się z konkurencją spoza Unii Europejskiej, gdzie koszty produkcji są niższe.
Powiatowy Urząd Pracy w Kraśniku zwrócił się do Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej o dodatkowe fundusze na przekwalifikowanie zwalnianych pracowników. Istnieje zapotrzebowanie na spawaczy, kierowców i pracowników budowlanych. W regionie bezrobocie wynosi ponad 10 proc., co stanowi wyzwanie dla lokalnego rynku pracy.
Historia fabryki
Fabryka Łożysk Tocznych w Kraśniku jest najstarszą tego typu fabryką w Polsce, działającą od 1948 roku. Produkuje łożyska kulkowe, stożkowe i walcowe dla różnych sektorów przemysłu. Od lat dziewięćdziesiątych fabryka przechodziła restrukturyzację, a w 2013 roku większościowy pakiet akcji nabyła firma ZXY Luxembourg Investment, część chińskiego koncernu Tri Ring Group Corporation.
Źródło: PAP
