Każdy z nas – konsumentów, korzystając z rozmaitych dostępnych na rynku usług, czy też robiąc, bardziej lub mniej, codzienne zakupy, lubi być wierny konkretnym markom. Powody przywiązania do brandów mogą być rozmaite, począwszy od ich solidności, a skończywszy na czymś tak abstrakcyjnym, jak sentyment.
W jaki sposób konsument uhonorować może markę, która od lat najlepiej spełnia jego oczekiwania? Jak najskuteczniej podzielić się z innymi klientami informacją o produktach, które darzymy najwiekszym zaufaniem? Rozwiązanie tego problemu funkcjonuje z powodzeniem już od dziesięciu lat, a jego nazwa – Laur Konsumenta - nie powinna być nikomu obca.
Laur Konsumenta to jeden z najbardziej rozponawalnych ogólnopolskich projektów, którego celem jest wyłanianie najpopularniejszych produktów. Głosujący stopniowo wybierają zwycięzców poszczególnych kategorii, wedle olimpijskiej tradycji przyznając im odpowiednio złoto, srebro i brąz. Jak już wspominałem, Laur Konsumenta jest wyrazem uznania kupujących oraz informacją dla producentów i dystrybutorów, po jakie produkty klienci sięgają najczęściej. I oczywiście potwierdzeniem silnej pozycji nagradzanych marek.
Jak i gdzie głosować?
To bardzo proste i niezwykle wygodne. Każdego dnia, na portalach tematycznych pojawiają się ankiety z pytaniem: "jakie produkty marki X najczęściej pan/pani wybiera/poleca innym". W takim zestawieniu znajduje sie kilka brandów, z których konsument wybrać może swój ulubiony.
W ten sposób, jeśli przykładowo jesteś fanem sportu lub motoryzacji (a może obu na raz), sondy konkursu Laur Konsumenta znajdziesz, między innymi, na portalach: Eurofutbol.pl, Auto.pl, Turboo.pl, Motowideo.pl, Sport360.pl, itd. Panie, a także entuzjaści gotowania oraz zdrowego trybu życia, oddadzą swoje głosy pod adresami: Papilot.pl, Netkobiety.pl, Kobietaiprawo.pl, Kuchniawideo.pl, Cafepl.com, Zyje-zdrowo.com, Ugotuj.pl, Vitalia.pl, Uroda-wdziek.pl.
Spragnieni rozrywki łatwo trafią na Laur Konsumenta na popularnych portalach: Demotywatory.pl, Zagraj.com.pl, Pogodzinach.net, Terazrock.pl,
Kto otrzyma złoty, srebrny, bądź brązowy Laur Konsumenta typować można także na portalach miejskich, takich jak np.: mmsilesia.pl, mmwarszawa.pl, etc.
Ze względu na swoją rozpoznawalność i użyteczność marketingową godło Laur Konsumenta od dawna stanowi ogromną wartość promocyjną, odzwierciedlając przy tym realne tendencje rynkowe. Logotyp zwycięzcy wędruje na opakowania produktów, strony internetowe laureatów i zdobi banery oraz foldery reklamowe. Często pojawia się również w reklamach telewizyjnych, realizowanych nieraz właśnie w oparciu o przyznane wyróżnienie.
