- Politycy zapowiadają ogromne środki na inwestycje w Polsce. Będziemy mieli w najbliższych latach do czynienia z wielkim budowaniem. Jako spółka jesteśmy przygotowani do wzrostu popytu na nasze produkty – powiedział prezes Andrzej Jurczak podczas telekonferencji.
Jak dodał ubiegły rok dla branży był bardzo trudny, szczególnie w segmencie OZE, gdzie okazało się, że chińska produkcja trzykrotnie przewyższyła popyt.
- Ceny na rynku się stabilizują, a do tego liczymy na uruchomienie programów przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, których łączną wartość szacujemy na 15 mld zł. Spodziewamy się wzmożonego popytu na nasze produkty z segmentu OZE, choć może nie od razu – dodał prezes.
Prezes zwrócił uwagę, że w ubiegłym roku wolumenowo spółka sprzedała więcej w segmencie OZE, chociaż globalny spadek cen modułów fotowoltaicznych nie pozwolił na adekwatny wzrost przychodów z tego segmentu.
Marcin Gardas wiceprezes spółki zauważył, że Grodno posiada 93 placówki i one pozostaną, a jednocześnie firma będzie w tym roku wzmacniać drugą "nogę" w postaci e-commerce.
Grodno jest czołowym dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych o historii sięgającej roku 1990. Rozwija się organicznie oraz poprzez przejęcia, konsolidując polską branżę dystrybucji elektrotechnicznej. Sprzedaż prowadzi multikanałowo: posiada jedną z największych sieci sprzedaży w Polsce, którą zaopatruje nowoczesne centralne centrum dystrybucyjne, rozwija również platformę e-commerce. Głównym akcjonariuszem spółki jest Jarosław Jurczak posiadający 32,95 proc. akcji (39,67 proc. w głosach na WZA) i Andrzej Jurczak powiadający odpowiednio: 19,82 proc. i 23,92 proc.
