Spis treści
Decyzja premiera Morawieckiego z 25 lipca 2022 roku, zobowiązująca PKP Cargo do przewozu importowanego węgla, nie przewiduje wypłaty rekompensaty dla przewoźnika za poniesione koszty transportu. Taką informację przekazało MAP, podkreślając, że finansowanie transportu zostało już w całości pokryte przez spółki PGE Paliwa i Węglokoks.
Odpowiedź na prośbę PKP Cargo
Przypomniano, że koszty transportu węgla, o których mowa w decyzji, zostały w pełni pokryte przez spółki kupujące, co potwierdza, że nie ma podstaw do podpisania umowy o rekompensatę na warunkach zaproponowanych przez PKP Cargo. Ponadto, wszelkie działania związane z finansowaniem transportu węgla na mocy decyzji premiera powinny być realizowane z budżetu państwa, ale tylko w przypadku, gdyby koszty te nie zostały jeszcze pokryte.
Koszty transportu w pełni pokryte
PKP Cargo, będące największym kolejowym przewoźnikiem towarowym w Polsce, znalazło się w trudnej sytuacji finansowej, częściowo z powodu konieczności wykonania decyzji premiera, co wymagało zerwania szeregu kontraktów i utraty przychodów. Mimo to, MAP utrzymuje, że koszty transportu zostały w pełni pokryte.
W lipcu bieżącego roku, sąd otworzył postępowanie restrukturyzacyjne PKP Cargo, wskazując na otwarcie sanacji. Dzień przed ogłoszeniem decyzji sądu, zarząd PKP Cargo ogłosił zwolnienia grupowe, które mogą dotyczyć do 4142 pracowników.
PKP Cargo oferuje szeroki zakres usług logistycznych, łączących transport kolejowy, samochodowy oraz morski, działając nie tylko w Polsce, ale również w Czechach, Słowacji, Niemczech, Austrii, Holandii, Węgrzech, Litwie i Słowenii. Większościowym akcjonariuszem jest spółka PKP SA, posiadająca 33,01% akcji.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!
Źródło: