Mazda wycofuje jeden z silników. Znamy powód

Mariusz Michalak
Pozostająca w stałej ofercie jednostka e-Skyactiv X, to wysokoobrotowy silnik benzynowy o dużej mocy (aż 186 KM).
Pozostająca w stałej ofercie jednostka e-Skyactiv X, to wysokoobrotowy silnik benzynowy o dużej mocy (aż 186 KM). Mazda
Najnowsze europejskie zmiany w regulacjach dotyczące emisji spalin stoją za decyzją o wycofaniu z oferty handlowej Mazdy silnika benzynowego e-Skyactiv G. Jednostka o pojemności 2 litrów o mocach 122 i 150 KM dostępna do tej pory w Mazdach 3 oraz CX-30 nie będzie już dostępna w Europie.

Na polskim rynku do dyspozycji klientów zdecydowanych na zakup tych modelii pozostaje silnik 2,0 e-Skyactiv X o mocy 186 KM, jednak dealerzy dysponują jeszcze pulą samochodów z silnikiem 2,0 e-Skyactiv G 122 i 150 KM dostępnych do natychmiastowego odbioru.

Pozostająca w stałej ofercie jednostka e-Skyactiv X, to wysokoobrotowy silnik benzynowy o dużej mocy (aż 186 KM), który korzysta z paliwa tak oszczędnie, jak silnik wysokoprężny.. Silnik ten jest unikatowym w skali rynku motoryzacyjnego rozwiązaniem, gdyż za niezwykle efektywne spalanie benzyny odpowiada opatentowany przez Mazdę system samoczynnego zapłonu sprężonej mieszanki sterowanego świecą (SPCCI). Zapewnia to większą moc, mniej spalin i mniejsze zużycie paliwa w porównaniu ze zwykłym silnikiem benzynowym, co przekłada się na jeszcze lepszą jazdę, bez konieczności godzenia się na kompromisy.

ZOBACZ TAKŻE: Kia EV6 GT 77 kWh 585 KM. Test, wrażenia z jazdy, dane techniczne, spalanie, ceny i wyposażenie

W obu modelach jednostka e-Skyactiv X o pojemności 2,0 litra jest płynnie zintegrowana z technologią Mazda M Hybrid. Przejścia pomiędzy trybami działania są płynne i naturalne, a system hybrydowy podczas ruszania może wzmocnić moment obrotowy silnika spalinowego momentem obrotowym silnika elektrycznego, co skutkuje optymalną dynamiką przy mniejszym zużyciu paliwa i emisji CO2. Dodatkowo, działanie systemu Mazda M Hybrid zapewnia bardziej wyrafinowane i przyjemne wrażenia z jazdy.

Obie wersje nadwozia Mazdy 3: hatchback i sedan, a także Mazda CX-30 mogą zostać skonfigurowane z manualną lub automatyczną sześciobiegową skrzynią. Dodatkowo, Mazda3 hatchback oraz Mazda CX-30 z silnikiem 2,0 e-Skyactiv X mogą być wyposażone w skuteczny napęd na wszystkie koła iActiv AWD.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu