Na polskim rynku do dyspozycji klientów zdecydowanych na zakup tych modelii pozostaje silnik 2,0 e-Skyactiv X o mocy 186 KM, jednak dealerzy dysponują jeszcze pulą samochodów z silnikiem 2,0 e-Skyactiv G 122 i 150 KM dostępnych do natychmiastowego odbioru.
Pozostająca w stałej ofercie jednostka e-Skyactiv X, to wysokoobrotowy silnik benzynowy o dużej mocy (aż 186 KM), który korzysta z paliwa tak oszczędnie, jak silnik wysokoprężny.. Silnik ten jest unikatowym w skali rynku motoryzacyjnego rozwiązaniem, gdyż za niezwykle efektywne spalanie benzyny odpowiada opatentowany przez Mazdę system samoczynnego zapłonu sprężonej mieszanki sterowanego świecą (SPCCI). Zapewnia to większą moc, mniej spalin i mniejsze zużycie paliwa w porównaniu ze zwykłym silnikiem benzynowym, co przekłada się na jeszcze lepszą jazdę, bez konieczności godzenia się na kompromisy.
ZOBACZ TAKŻE: Kia EV6 GT 77 kWh 585 KM. Test, wrażenia z jazdy, dane techniczne, spalanie, ceny i wyposażenie
W obu modelach jednostka e-Skyactiv X o pojemności 2,0 litra jest płynnie zintegrowana z technologią Mazda M Hybrid. Przejścia pomiędzy trybami działania są płynne i naturalne, a system hybrydowy podczas ruszania może wzmocnić moment obrotowy silnika spalinowego momentem obrotowym silnika elektrycznego, co skutkuje optymalną dynamiką przy mniejszym zużyciu paliwa i emisji CO2. Dodatkowo, działanie systemu Mazda M Hybrid zapewnia bardziej wyrafinowane i przyjemne wrażenia z jazdy.
Obie wersje nadwozia Mazdy 3: hatchback i sedan, a także Mazda CX-30 mogą zostać skonfigurowane z manualną lub automatyczną sześciobiegową skrzynią. Dodatkowo, Mazda3 hatchback oraz Mazda CX-30 z silnikiem 2,0 e-Skyactiv X mogą być wyposażone w skuteczny napęd na wszystkie koła iActiv AWD.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?