McDonald’s uruchomił pachnące billboardy. Zapach frytek ma zachęcać klientów - WIDEO

Adam Kielar
Opracowanie:
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Znana sieć barów szybkiej obsługo McDonald’s wystartowała z bezprecedensową kampanią reklamową. W dwóch holenderskich miastach ustawiono specjalne tablice, które… pachną frytkami. Zapach jedzenia z restauracji ma zachęcać klientów do skorzystania z jej usług. Jak to działa?

Spis treści

Pachnące reklamy McDonald’s

W miastach Utrecht oraz Lejda w Holandii umieszczono nietypowe tablice. Nie mają one żadnych oznaczeń, znaków handlowych i typowych dla billboardów treści. Mają za to zupełnie inną cechę.

Osoby przechodzące w odległości kilku metrów od billboardu mogą poczuć zapach frytek. Na opublikowanym przez sieć barów filmie widać zainteresowanych przechodniów, którzy pytają: „czy to McDonald’s?”.

Jak to działa? Do emitowania zapachu frytek z „Maka” wykorzystywany jest specjalny system wentylacji, który „zasysa” woń ziemniaczanych pasków. Wszystko w ramach akcji „Smells like McDonald’s” („Pachnie jak McDonald’s”).

emisja bez ograniczeń wiekowych

McDonald’s reklamuje się... zapachem frytek

Przedstawiciel sieci podkreśla, że zmysł zapachu jest świetnym nośnikiem emocji i wspomnień.

„Wykorzystując kolejny zmysł w naszych kampaniach reklamowych, znaleźliśmy sposób, by przypomnieć ludziom o miłych chwilach w McDonald’s” – powiedział Stijn Mentrop-Huliselan, szef marketingu firmy w Holandii.

Bary McDonald’s znajdują się około 600 metrów od pachnących reklam, więc mają zachęcić potencjalnych klientów, by tam zjedli.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Portal i.pl codziennie. Obserwuj i.pl!

Źródła: New York Post, Noizz

Polecane oferty
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu