https://strefabiznesu.pl
reklama

Millenialsi spędzają sen z powiek specjalistom do spraw marketingu

Maciej Badowski AIP
Pokolenie to dojrzewało w czasach, w których upowszechnił się Internet. Wchodzili w dorosłość, gdy świat przeżywał wielki kryzys. Informacji o nowych produktach i usługach szukają przede wszystkim w sieci, a wyborów dokonują na bazie rekomendacji znajomych dostarczonych poprzez media społecznościowe, tam też szukają informacji o promocjach i rabatach.

Pokolenie Y – Millenialsi – to ludzie urodzeni między 1980 a 2000 rokiem. W ciągu najbliższej dekady będą stanowić ok. 75 proc. osób aktywnych zawodowo na świecie. Na nich skupia się teraz uwaga specjalistów od marketingu i działów HR. Najbardziej różnią się od innych generacji stosunkiem do własnej kariery i pracy.

Opisywani są pod tym względem krytycznie – jako nielojalni, mało wytrwali i roszczeniowi, ale z ich własnej perspektywy wygląda to jednak inaczej. Widzą, jak w dzisiejszych czasach szybko powstają nowe specjalności zawodowe – zwłaszcza te związane z digitalem – i jak równie szybko dewaluują się stare. Uczy to ich ostrożności w obstawianiu jednej, konkretnej ścieżki kariery czy pracodawcy. Wolą próbować paru rzeczy równolegle, bo nie wiadomo, która okaże się tą najlepszą.
Przypomina to sposób, w jaki korzystają z serwisów randkowych: nie chodzi o to, by znaleźć tę jedną jedyną osobę na całe życie, ale by mieć i poznać dostępne opcje wyboru.

- Z punktu widzenia istotnych dla nich wartości uwielbiają autentyczność, kreatywność, oryginalność i wyrafinowanie intelektualne. Nie cierpią powtarzalności, zwyczajności i rutyny. Czyni to z Millenialsów bardzo trudną grupę konsumencką dla marek masowych, bowiem niemal z definicji reprezentują one przeciwne wartości – dostępność, powszechność i przemysłową powtarzalność. – mówi Jan Kisielewski ze Stratosfera by Deloitte – Jednakże są takie marki masowe, które znalazły drogę i radzą sobie z nowym konsumentem. Deską ratunku i nadzieją jest świadomość przyzwyczajenia pokolenia Y do tego, że ich naturalne środowisko - cyfrowe - jest mobilne, wszechobecne i ma wysoce interaktywny charakter- dodaje.

Jak wynika z badania „The 2016 Deloitte Millennial Survey. Winning over the next generation of leaders” przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte, przedstawiciele pokolenia Y niezmiennie pozytywnie oceniają rolę biznesu w społeczeństwie (73 proc.). 87 proc. ankietowanych wierzy, że sukcesu w biznesie nie można mierzyć jedynie wynikami finansowymi. Jak się okazuje, w zestawieniu z wynikami poprzednich lat, łagodniejszym okiem patrzą oni na motywacje i etykę przedsiębiorstw. W opinii 64 proc. respondentów biznes jest skupiony na własnych celach, podczas gdy rok temu taką opinię wyrażało 75 proc.

Biznes

Dalszy ciąg artykułu pod wideo ↓
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Milenialsi którzy wierzą, że biznes ma pozytywny wpływ na szeroko rozumiane społeczeństwo, oceniają przedsiębiorstwa według tego, czy skupiają się one na jakości usług i produktów (63 proc.), satysfakcji pracowników (62 proc.) oraz satysfakcji i lojalności klientów (55 proc.).

Jak wynika z badania Deloitte „Luxury Consumption among European High Earners” prawie sześciu na dziesięciu reprezentantów generacji Y informacji o towarach i usługach poszukuje w Internecie, a jedna trzecia zbiera informacje o promocjach i rabatach w mediach społecznościowych. Dla porównania w starszych pokoleniach postępuje tak zaledwie 10 proc. konsumentów. W skutecznym dotarciu do grupy klientów z pokolenia Y, którzy w ciągu kilku lat staną się liderami w wielu branżach, może pomóc dogłębna analiza ich nawyków zakupowych. Jednym z pionierów w tym obszarze jest Marc Jacobs, który stworzył projekt Tweet Shop, pozwalający wymieniać tweety na produkty tego projektanta.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu