Na rynku gastronomicznym pojawił się nowy trend. Coraz chętniej korzystamy z usług restauracji bez stolików [WIDEO. GALERIA]

Maciej Badowski
Maciej Badowski

Wideo

Zobacz galerię (11 zdjęć)
Do 2025 roku rynek zamówień jedzenia online wzrośnie ponad czterokrotnie. Jedzenie z dowozem najczęściej zamawiają osoby pomiędzy 15 a 34 rokiem życia. Coraz częstszym trendem są restauracje nie skupione na obsłudze gości w lokalu.

- Kolejny rok nie zawiódł jeśli chodzi o zamawianie jedzenia online. Wzrost ponad 40 proc. i takich wzrostów możemy się spodziewać w ciągu nadchodzących 5 najbliższych lat. Rynek zamawiania jedzenia online w 2020 roku szacujemy na 1,8 mld zł- tłumaczy w rozmowie z AIP Piotr Kruszyński, prezes Pizzaportal.pl

Największą grupę zamawiających jedzenie z dostawą stanowią osoby pomiędzy 15 a 34 rokiem życia (64 proc.). Systematycznie rośnie też odsetek osób powyżej 40 roku życia, które zamawiają posiłki. Ich zamówienia są większe o kilkadziesiąt procent od średniego koszyka- wynika z raportu „Klikasz i jesz. Raport o rynku dostaw jedzenia w Polsce 2019”.

- Zauważyliśmy, że nasi klienci dojrzewają razem z nami i ta reprezentacja wiekowa przesuwa się coraz wyżej. Jest to ciekawe, ponieważ są to osoby bardziej majętne i mogące sobie pozwolić na częstsze zamawianie oraz zamawianie koszyków większych wartościowo- wyjaśnia ekspert. - Średnia wartość koszyka na naszym portalu wzrosłą w 2019 roku o ponad 5 proc. w stosunku do poprzedniego roku- dodaje.

Ponad 80 proc. internautów zamawia jedzenie z dowozem, ale nadal ponad połowa z nich dzwoni bezpośrednio do restauracji. Zamawiający, którzy odwiedzają różnego rodzaju agregatory, w 2019 roku częściej dokonywali zamówień za pomocą urządzeń mobilnych (64 proc.). Z komputera natomiast korzystało 36 proc. Zdecydowanie częściej zamawiają użytkownicy telefonów z Androidem – ich liczba jest ponad dwukrotnie wyższa niż osób korzystających ze smartfonów z systemem iOS.

Wśród zamawianych dań w dalszym ciągu króluje pizza, dania amerykańskie, azjatyckie. - Natomiast jeśli chodzi o burgery, to widzimy odwrót w stronę różnych alternatyw dla mięsa. Jednocześnie coraz częściej zamawiane są potrawy wegańskie i wegetariańskie. Jednak nie jest to jeszcze TOP 3 ale wzrosty są bardzo istotne- dodaje.

Ceny pizzy znacznie wzrosły w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Średnio za pizzę zapłacimy o 2,5 zł więcej niż w 2018 roku, czyli o 8 proc. Największy wzrost ceny o 23 proc. odnotowano w Lublinie.

- Coraz częstszym trendem są restauracje nie skupione na obsłudze gości w lokalu nazywane dark kitchen, shadow kitchen, różna nomenklatura jest używana, natomiast chodzi o lokale które są skupione wyłącznie na daniach w dostawie oraz czasami w daniach na wynos. Wierzymy, że jest to trend który będzie się rozwijał. Restauracja może być umiejscowiona w mniej eksponowanej lokalizacji, w związku z tym wszelkie koszty są niższe, do tego odchodzą koszty obsługi oraz wystroju wnętrza- prognozuje Kruszyński.

Materiał oryginalny:

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

M
Marlena

Takie usługi to dla nas teraz wybawienie. Nie wyobrażam sobie że moi rodzice chodza po mieście narażając swoje zdrowie żeby zrobić zakupy żeby sobie coś ugotować. Nie widujemy sie, nie mamy kontaktu a jedzenie zamawiam dla nich z Pizzerii Złota 65. Wokół centrum Warszawy dowożą za darmo każdą ilośc. Do firmy nam tez normalnie catering podrzucają. Obsługa i dostawa działa jak w zegarku, jak przed pandemią

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3