Najczęściej kupujemy w Biedronce, ale to Lidl jest naszym ulubionym sklepem

Maciej Badowski
Maciej Badowski
75 proc. dorosłych Polaków robi zakupy w Biedronce. Jednak to Lidl, w którym kupuje już 59 proc. rodaków, jest najchętniej polecanym sklepem spożywczym.
75 proc. dorosłych Polaków robi zakupy w Biedronce. Jednak to Lidl, w którym kupuje już 59 proc. rodaków, jest najchętniej polecanym sklepem spożywczym. Grzegorz Olkowski
75 proc. dorosłych Polaków robi zakupy w Biedronce. Jednak to Lidl, w którym kupuje już 59 proc. rodaków, jest najchętniej polecanym sklepem spożywczym.Na rynku drogerii bezkonkurencyjny pod względem popularności jest Rossmann. Warto zauważyć, że sieć Hebe, choć ustępuje Rossmannowi pod względem liczby klientów, w ciągu ostatnich 2 miesięcy znacząco poprawiła wizerunek.

- Nie jest tajemnicą, że najchętniej i najczęściej kupujemy w sklepach Biedronka. Jest ich bardzo dużo, niemal 80 proc. Polaków robi zakupy w tych sklepach- mówi AIP Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry. - Ale jest też sieć Lidl, która ma kilkakrotnie mniej sklepów, ale liczba ich klientów przekroczyła już połowę wszystkich dorosłych Polaków- dodaje.

Z kolei wśród sklepów sportowych prym wiodą Decathlon (w tej sieci kupuje 16 proc. dorosłych Polaków) i 4F (11 proc).
Najchętniej odwiedzanym miejscem zakupu w kategorii DIY jest Castorama (25 proc.), a wśród sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz – IKEA (37 proc.). Na rynku mody najsilniejsze są Pepco (30 proc.), H&M (22 proc.) i Reserved (15 proc.)- wynika z YouGov BrandIndex – polskiej edycji globalnego badania kondycji i wizerunku marek z różnych sektorów handlu detalicznego.

- Biorąc pod uwagę skalę sieci Lidl goni Biedronkę. Lidl jest naprawdę lubianą siecią, jeżeli chodzi o wizerunek pod kątem satysfakcji klientów. Ponadto Lidl bije na głowę konkurencyjne sieci spożywcze działające w Polsce pod kontem stosunku jakości do ceny- mówi.

Do ulubionych marek obuwniczych Polaków należą CCC (28 proc.) i Deichmann (15 proc.). Jednak w ocenie respondentów obydwie ustępują innym markom pod względem jakości – wyższe wyniki mają m.in. Wojas i Ryłko (wskaźnik jakości dla obu tych marek wynosi 25 proc.). Podium zajmują znane brandy międzynarodowe: Adidas (47 proc.), Nike (40 proc.) oraz Puma (36 proc.).

- Właściwie nie ma takiej sytuacji, żebyśmy sklepu nie lubili. Owszem są sklepy do których nie chodzimy, ale to wynika czasem z odległości, a nie zapominajmy, ze lokalizacja dla handlu jest kluczowa, czasem dlatego, że nie chcemy kupować w dużym sklepie i nie chcemy poświęcać na zakupy zbyt wiele czasu. Coraz częściej kładziemy nacisk na wygodę, a czasem po prostu jest to kwestia cen- podsumowuje Górnicka.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Mrówką na kleszcze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu