Oszczędzający mężczyźni, hedonistyczne kobiety

Maciej Badowski AIP
Zarówno kobiety, jak i mężczyźni coraz częściej dyskutują na portalach społecznościowych o finansach. Choć panowie nadal wyrażają więcej opinii o oszczędzaniu, zwiększa się liczba pań dyskutujących na ten temat. Ponadto jeszcze więcej jest kobiet piszących w mediach społecznościowych o wydawaniu pieniędzy. Obecnie panie nadal dominują w grupie hedonistów, jednak w grupie oszczędnych zaczęli przeważać mężczyźni.

Jak wynika z II edycji barometru społecznego „Hedoniści i oszczędni”, przeprowadzonego z inicjatywy Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie Europa przez IRCenter, Polacy coraz częściej dyskutują na portalach społecznościowych na temat oszczędzania i wydawania pieniędzy. Zmienia się jednak nieco udział kobiet i mężczyzn w wymianie opinii na ten temat. Warto wziąć pod uwagę, że działania w social media są zbieżne z codziennymi zachowaniami. Serwisy te traktujemy bowiem jak swój dziennik i „okno na świat”.

Barometr składa się z trzech elementów: analizy dyskusji w mediach społecznościowych o wydawaniu i oszczędzaniu pieniędzy, zapytań w wyszukiwarce Google zawierających związane z tym frazy oraz odpowiedzi udzielonych przez respondentów w badaniu konsumenckim.

Jedna pani drugiej pani mówi o odkładaniu i wydawaniu

W stosunku do poprzedniego analizowanego roku zwiększył się udział kobiet poruszających w mediach społecznościowych temat oszczędzania. Panie częściej niż w 2015 roku wymieniają poglądy zarówno w kontekście odkładania pieniędzy w ogóle, zabezpieczenia na emeryturę, a także ubezpieczeń.

Ciągle jednak to mężczyźni dyskutują o tym częściej na portalach społecznościowych, mimo że udział ich dyskusji w każdym z trzech wymienionych wyżej aspektów zmalał. W tym roku panowie stanowili bowiem 55 proc. (w poprzednim to 58 proc.) osób wyrażających opinie o oszczędzaniu pieniędzy, 67 proc. dyskutujących o ubezpieczeniach (w ub.r. 71 proc.) i 73 proc. rozprawiających o zabezpieczeniu na jesień życia (wcześniej 76 proc.).

CZYTAJ TAKŻE:

https://strefabiznesu.pl/na-3-uzywane-auta-w-polsce-przypada-1-nowe/ar/10723028

Co więcej, w stosunku do poprzedniego badanego roku jeszcze bardziej zwiększył się udział kobiet piszących w mediach społecznościowych o wydawaniu pieniędzy. W zeszłym roku panie opublikowały 58 proc. wpisów, a w tym roku już 62 proc.

Męska wstrzemięźliwość

Jak wynika z badania konsumenckiego Polaków, stanowiącego jeden z elementów barometru, obecnie kobiety nadal przeważają w grupie hedonistów (58 proc.), natomiast w grupie oszczędnych zaczęli dominować mężczyźni. Rok temu było 48 proc. oszczędzających panów i 52 proc. pań, natomiast w 2016 r. to już 56 proc. mężczyzn a 44 proc. kobiet. Oznacza to wzrost liczby oszczędnych mężczyzn aż o 8 punktów procentowych.

– Cieszy nas, że coraz więcej Polaków interesuje się tematami oszczędzania oraz wydawania pieniędzy. To ważne, żeby społeczeństwo było coraz bardziej świadome swoich finansów i gospodarowania domowym budżetem. Z jednej strony świadczy o tym rosnąca liczba kobiet dyskutujących o oszczędzaniu na portalach społecznościowych, a z drugiej coraz więcej mężczyzn deklarujących się jako osoby oszczędne – mówi Marat Nevretdinov, TU na Życie Europa.

Strefa Biznesu - Boże Ciało 2023. Gdzie i za ile wyjadą Polacy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu
Dodaj ogłoszenie